۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
کد خبر: 82698969
T T
۰ نفر
با حضور برخی چهره های سیاسی منطقه؛ همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی برگزار می شود

تهران - ایرنا- همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی اول تا سوم آبان با حضور برخی چهره های سیاسی منطقه مانند حامد كرزی رییس جمهور پیشین افغانستان و یاشار یاكیش وزیر خارجه سابق تركیه در مركز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید محمد كاظم سجادپور رییس مركز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: این همایش با همكاری دانشگاه علامه طباطبایی و مركز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه و به منظور بررسی شرایط سه منطقه خلیج فارس، قفقاز و آسیای میانه و افغانستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: مناطق پیرامونی ایران مناطق مهمی هستند كه جمهوری اسلامی ایران برخلاف تبلیغات رسانه های غربی سیاست مبتنی بر همكاری و تعامل با این مناطق را در دستور كار دارد.
سجاد پور با اشاره به حضور 40 محقق و پژوهشگر از كشورهای مختلف افزود: حامد كرزی رییس جمهور پیشین افغانستان یاشار یاكیش وزیر خارجه اسبق تركیه و وزیر دفاع سابق اتریش از جمله افرادی هستند كه در این همایش حضور خواهند داشت.
رییس مركز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ادامه داد: سخنرانی افتتاحیه این همایش یكی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه خواهد بود و احتمالا از نظرات آقای دكتر ظریف در این همایش استفاده می كنیم.
وی خاطر نشان كرد: مركز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه تاكنون21كنفرانس در حوزه خلیج فارس 17 كنفرانس در حوزه آسیای مركزی و قفقاز و دو كنفرانس درباره افغانستان برگزار كرده است.
سجادپور ادامه داد: در این همایش بیست و دومین كنفرانس حوزه خلیج فارس و هجدهمین كنفرانس آسیای میانه و سومین كنفرانس در حوزه افغانستان برگزار خواهد شد
سجاد پورافزود: در همین راستا تاكنون سه پیش همایش در این سه حوزه در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور پژوهشگران و همكاران وزارت امور خارجه برگزار شده است .
رییس مركز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه یاد آور شد: در این همایش سه پرسش مورد بررسی قرار می‌گیرد نخست اینكه وضعیت مناطق سه گانه چگونه قابل تجزیه و تحلیل است سوال دیگر این است كه دیدگاه‌ها بی برای حل مسایل مطرح می شود و نهایت اینكه نقش كنش‌گران منطقه‌ای و ایران در این مناطق چیست
سیام2021
خبرنگار: داود مرادپور
انتشار: كتایون لامع زاده
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست