۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 82697407
T T
۰ نفر
سرپرست استقلال تهران از مردم استان بوشهر عذرخواهي كند

بوشهر- ايرنا - پايگاه خبري تحليلي سوك در مطلبي به سخنان سرپرست باشگاه استقلال درمورد فرهنگِ مهدي قائدي؛ از عبداللهي خواهسته است از مردم استان بوشهر عذر خواهي كند.

در ادامه اين مطلب آمده است: سرپرست باشگاه استقلال تهران در واكنش به تنبيه انضباطي مهدي قائدي در گفتگو با راديو ورزش گفت: 'به ما گزارش دادند كه قبل از آمدن بازيكنان به رختكن مهدي قائدي كه از بازي نكردن عصباني بوده با ناراحتي لباسش را به زمين مي زند. بعد هم گويا به آقاي شفر بي احترامي مي كند و ايشان هم او را تنبيه انضباطي مي كند.'
وي در بخش ديگري از مصاحبه خود با راديو ورزش درباره بي احترامي قائدي به شفر اظهار داشت: 'فكر نمي كنم به آقاي شفر بي احترامي كرده باشد، قائدي جوان شهرستاني است كه از فرهنگ ديگري آمده، پسر ساده اي است و زبر و زرنگي هاي ديگران را ندارد.'
آقاي عبداللهي؛ كلامتان در شان مردم استان بوشهر نبود
اگرچه كسي از رفتار قائدي حمايت نكرده و قطعا خودِ او هم از بابت چنين ناپختگي آن هم در تيم بزرگي مانند استقلال تهران پشيمان است اما نمي توان آن را به فرهنگ ديگر نقاط ربط داد.
بايد از سرپرست استقلال تهران پرسيد ناپختگي يك جوان چه ارتباطي به فرهنگ يك منطقه يا شهرستاني و تهراني بودن دارد؟
با نگاهي به وضعيت اسفبار فوتبال ايران مشاهده مي شود بسياري از ورزشكاراني كه در تيم هاي مختلف حاشيه سازي مي كنند از همان فرهنگي آمده اند كه شايد مدنظر آقاي عبداللهي باشد، بنابراين نمي شود كم تجربگي يك جوان را به پاي فرهنگ يك منطقه نوشت.
متاسفانه برخي مسئولين در بيان بعضي كلمات عنايت و توجه لازم را نداشته و اگرچه ممكن است نيت بدي هم نداشته باشند اما ناآگاهي و گاها سهل انگاري آنان باعث مي شود سخناني را بر زبان بياورند كه بار منفي آن بيش از كمك به آرامش فضاي حاكم است.
وقتي بازيكنان بزرگ تيم هاي مطرح دنيا حاشيه ساز مي شوند
كسي از رفتارِ قائدي حمايت نمي كند ولي آقاي عبداللهي بايد متوجه باشد كه بسياري از بازيكنان بزرگ در تيم هاي مطرح دنيا هم گاهي اوقات تحت تاثير رواني بعضي ديدارها رفتارهايي انجام مي دهند كه براي آنان ايجاد دردسر مي كند اما مسئولين اين تيم ها هيچ گاه چنين موضوعاتي را به شهرستاني بودن يا فرهنگ منطقه اي ربط نمي دهند.
قطعا كوبيدنِ پيراهن استقلال بر زمين به دليل تعصب مهدي قائدي براي اين باشگاه پرطرفدار بوده است بنابراين بهتر بود حالا كه به خاطر چنين رفتاري اين بازيكن باآتيه فوتبال كشورمان مورد تنبيه سرمربي آلماني خود قرار گرفته است، سرپرست استقلال فضاي موجود را به طريق بهتري مديريت مي كرد نه اين كه شهرستاني بودن يا فرهنگ هاي متفاوت را دليل چنين رفتاري بداند.
يقينا پيشينه فرهنگي مردم استان بوشهر اجازه نمي دهد آن ها هم سخنان نادرستي مانند آنچه كه سرپرست تيم استقلال بيان داشته است، مطرح نمايند وگرنه بايد از آقاي عبداللهي پرسيد كه شما با چه فرهنگي در باشگاه بزرگي مانند استقلال تهران پست گرفته ايد كه از عهده تجزيه و تحليلِ كلمات برنيامده و ناپختگي يك جوان را به اختلاف فرهنگ ها ربط مي دهيد؟
اگرچه سخن در اين مورد بسيار است اما به دليل سوابق درخشاني كه نصراله عبداللهي، سرپرست فعلي باشگاه استقلال و پيشكسوت فوتبال ملي كشورمان دارد و به احترام وي از آن ها صرفنظر كرده و بر خلاف ميل باطني اين چند سطر را منتشر كرديم شايد براي ساير بزرگان فوتبالي و غير فوتبالي اين كشور درسي باشد كه نبايد اشتباه فردي يك جوان را به شهرستاني بودن يا فرهنگ يك منطقه ربط بدهند.
در پايان بايد به آقاي عبداللهي متذكر شد حالا كه بر اساس گفته هاي خودتان مهدي قائدي شهامت عذرخواهي از شفر، سرمربي آلماني استقلال تهران را داشته است شما نيز شهامت به خرج داده و به خاطر به كار بردن ادبيات نامناسبي كه درمورد فرهنگ اين بازيكن جوان به كار برده ايد، از مردم استان بوشهر عذرخواهي كنيد.
6045

سرخط اخبار استان‌ها