۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۷:۲۳
کد خبر: 82685665
T T
۰ نفر
دیدار سفیر ایران در برزیل با رییس ایالت مارانیان

تهران- ایرنا- سیدعلی سقائیان سفیر ایران در برزیل كه به ایالت مارانیان سفر كرده بود با فلاویو جینو رئیس ایالت مارانیان دیدار و گفت وگو كرد.

به گزارش ایرنا، در این ملاقات كه دبیر صنعت و تجارت، دبیر پروژه های ویژه، رئیس شركت اداره امور بندری، مشاوران و نمایندگان بخش خصوصی این ایالت و دبیر سوم سفارت ایران نیز حضور داشتند، طرفین درخصوص امكان سرمایه گذاری در این ایالت گفت وگو و تبادل نظر كردند.
به گفته رئیس ایالت مارانیان، این دیدار دیپلماتیك بخشی از كوشش ها برای جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ایالت مارانیان است.
فلاویو افزود: از طریق برخی دیدارها در ایران و نیز دیدارهای نمایندگان ایرانی مذاكراتی در زمینه های مختلف مثل انرژی، مواد غذائی و حبوبات انجام داده ایم.
جینو گفت كه دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران برای چشم انداز نزدیكی روابط دو جانبه كه ایالت ما را هم در بر می گیرد، خیلی مهم است.
وی خاطرنشان كرد كه هیاتی از مارانیان در ماه اكتبر به كشورهای شرقی مانند چین برای پیشبرد مذاكرات سفر خواهد نمود. این هیات شامل هفتاد نفر از نمایندگان ایالت و شهرهای مارانیان و بخش خصوصی خواهد بود.
سید علی سقائیان سفیر ایران سفر به مارانیان و جلسه خود با مسئولان این ایالت را ثمر بخش خواند و گفت : ما در مورد پروژه های متعددی گفتگو كردیم كه از طریق برازیلیا كه من در آنجا سفیر هستم شروع خواهیم كرد. آنچه كه از این به بعد داریم رابطه خیلی بهتر میان دو كشور است.
علی سقائیان همچنین از بندر ایتاكی ایالت مارانیان بازدید كرد.
شبك**1983**1392**دریافت كننده: مرتضی رنجبران**انتشار: ابوالفضل بابایی

سرخط اخبار جهان