۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۹
کد خبر: 82678360
T T
۰ نفر
سردار اسلامی: به بركت وحدت و همدلی در دوران دفاع مقدس سرافراز شدیم

كرج - ایرنا - مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز گفت: به بركت وحدت، همدلی، ایثار و از خودگذشتگی تمامی ملت ایران فارغ از هر قومیت بدون آنكه یك وجب از خاك كشورمان را به دشمن بدهیم، توانستیم در دوران دفاع مقدس سرافراز بیرون بیاییم.

به گزارش ایرنا، سردار ابوالفضل اسلامی روز سه شنبه در مراسم عصر شعر دفاع مقدس و رونمایی از كتاب فرزانگان ودفاع مقدس در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: جنگ هشت ساله به این دلیل مقدس خوانده شد چراكه تمامی مردم ایران زمین در كنار ارتش، سپاه، بسیج، شیعه و سنی دست به دست هم دادند و در برابر دشمن ایستادگی كردند.
وی اضافه كرد: در تمامی جنگ هایی كه علیه این مرز و بوم صورت گرفته بود بخش هایی از خاك كشور از آن جدا می شد اما در دوران دفاع مقدس به بركت همین وحدت و همدلی و با تاسی از رهبری امام خمینی (ره) حتی یك سانتی متر از خاك كشور جدا نشد و این نشات گرفته از واقعه عاشورا است.
اسلامی ادامه داد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس همچون یاران امام حسین (ع)كه گوش به فرمان آن امام بزرگوار بودند، با تاسی از فرمان امام خمینی(ره) با اتحاد و یكدلی جنگیدند و دفاع كردند و شهید شدند اما اجازه ندادند كه دشمن در این مرز و بوم تسلط پیدا كند.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس از 35كشور اسیر داشته ایم كه این نشان از همكاری كشورهای زیادی با صدام علیه جمهوری اسلامی ایران بود،این در حالی بود كه هنوز نیروهای مسلح ما خیلی شكل نگرفته بود اما به فرمان امام راحل سیل عظیم مردمی به كمك نیروهای مسلح رفت ،در برابر دشمن ایستادگی ،دفاع و در ٱخر پیروز میدان شدند كه اینها همه برگرفته از قیام امام حسین (ع)است.
مدیر كل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز ادامه داد: امروز نیز همه این افتخارات ملت ایران در دوران دفاع مقدس در بسیاری از كشورها نفوذ كرده است.
اسلامی افزود: هر جایی كه اعتماد بین مردم و نیروهای مسلح وجود داشت و هر جایی كه دست به دست هم دادیم و از فرهنگ عاشورایی بهره بردیم توانستیم موفقیت های زیادی را به دست آوریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به 4هزار و 318شهید استان البرز اشاره كرد و گفت: هر كجاكه نامی از رزمندگان لشكر حضرت سیدالشهدا می ٲمد دشمن بیشتر حواس اش را جمع می كرد ،شهرستان كرج رزمنده خیزبود و توانستند با جان فشانی افتخارات زیادی را كسب كنند.
7414/ 6155خبرنگار :وحیده عسكری** انتشاردهنده : محمد عزیزپور

سرخط اخبار استان‌ها