۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82675777
T T
۰ نفر
قهرمان دوچرخه سواری: با امكانات موجود كسب مدال معجزه است

مشهد- ایرنا- ورزشكار مشهدی قهرمان مسابقات دوچرخه سواری آسیایی داخل سالن تركمنستان 2017 گفت: با امكاناتی كه در اختیار داشتیم كسب مدال طلا در رقابتهای 2017 شبیه معجزه است.

محمد دانشور كه در این رقابتها در رشته های اسپرینت، 200 متر و كایرین به ترتیب مدالهای طلا، نقره و برنز را به گردن آویخت روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: زیرساختهای ورزش دوچرخه سواری در كشور خوب نیست و حتی ورزشكاران برای حضور در رقابتها پیست تمرینی مناسب ندارند.
وی ادامه داد: پیست تمرینی ما پیستی سیمانی با استانداردهای خاص است در حالی كه رقابتهای بین المللی در پیستهای چوبی با استانداردهای دیگر برگزار می شوند. این موضوع شرایط مسابقه را برای ما بطور كامل تغییر می دهد.
این ورزشكار به ضعف تجهیزات و امكانات در اختیار دوچرخه سواران حرفه ای اشاره و بیان كرد: به عنوان مثال دوچرخه هایی كه در اختیار ما قرار داده شده به لحاظ كیفی تفاوتهای زیادی با دوچرخه های رقبا دارد. این موضوع موجب می شود در طول مسابقات دچار مشكلات فراوانی شویم.
وی پیرامون رقابتهای آسیاسی تركمنستان هم گفت: مسابقات آسیایی داخل سالن هر چهار سال در یكی از كشورهای قاره كهن برگزار می شود كه امسال شهر عشق آباد تركمنستان میزبان آن بود.
دانشور افزود: تیمهای آسیایی در این دوره همانند ادوار گذشته با تمام توان وارد مسابقات شدند و رقابتی فشرده میان تیمهای چین، ایران، ژاپن و مالزی برای تصاحب مدالها جریان داشت.
وی ادامه داد: خدا را شاكرم كه این نیرو را به من داد تا با انجام تمرینات فشرده و تمركز كافی بتوانم علاوه بر كسب 3 مدال برای ایران 2 سهمیه حضور در رقابتهای جهانی لهستان را كه آبان ماه آتی در ورشو برگزار می شود به دست آورم.
او گفت: اگر فدراسیون بخشی از امكاناتی را كه در اختیار رقبا است برای ما فراهم كند با توجه به ظرفیتهایی كه در ورزشكاران ایرانی دوچرخه سواری وجود دارد كسب مدالهای جهانی دور از دسترس نخواهد بود.
دومین دوره مسابقات آسیایی داخل سال 26 تا 31 شهریور گذشته با حضور 64 كشور و 6 هزار ورزشكار در شهر عشق آباد تركمنستان برگزار شد. كاروان جمهوری اسلامی ایران موفق شد با كسب 20 مدال طلا، 15 نقره و 44 برنز پس از كشور میزبان رتبه دوم این رقابتها را از آن خود كند.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشار: حسین كریم زاده
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش