نظارت گام به گام بر مصوبات كمیته  كشوری ویژه كارگران هپكو و آذرآب

اراك - ایرنا - نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات كمیته كشوری ویژه كارگران هپكو و آذرآب با نظارت گام به گام دنبال می شود.

سید مهدی مقدسی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شنبه شب نشستی ویژه برای بررسی مشكلات كارگران 2 شركت هپكو و آذرآب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، رئیس كل بانك مركزی، روسای سازمان های امور مالیاتی كشور، سازمان تامین اجتماعی كشور، رئیس خصوصی سازی، مدیرعامل بانك های ملی و صنعت و معدن، معاون امنیتی وزیر كشور، استاندار مركزی، مدیركل صنعت، معدن و تجارت این استان، نمایندگان مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان كارگران این 2 شركت برگزار شد.
وی بیان كرد: این نشست مصوبات خوبی به همراه داشت كه با اجرای به موقع این مصوبات مشكلات و دغدغه كارگران 2 شركت هپكو و آذرآب اراك حل و رونق تولیدی گذشته نیز به این واحدها برگشت داده می شود.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست پرداخت حقوق و معوقات كارگران 2 شركت در اولویت قرار گرفت و مقرر شد مجمع عمومی سهامداران كارخانه آذرآب اراك تا پایان هفته جاری برگزار شود.
مقدسی اظهار كرد: در این نشست بحث ها و تصمیم های خوبی برای جلوگیری از واردات كالاهای خارجی انجام شد و پیگیری جدی قراردادهای 2 شركت برای جلوگیری از لغو و فسخ آنها به تصویب رسید.
وی گفت: بر اساس مصوبات این نشست دفترچه های بیمه كارگران شركت هپكو نیز به زودی تمدید و ارایه خدمات لازم برای آنها صورت می گیرد.
نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: برای حل مكشلات 2 شركت هپكو و آذرآب مسئولان ذیربط باید همت و تلاش ویژه ای به كار گیرند تا این واحدها كه در گذشته گل سرسبد خاورمیانه بودند به جایگاه اصلی خود برگردند.
مقدسی گفت: انتظار است كارگران این 2 شركت كه تاكنون در خط تولید تلاش های ارزشمندی داشته اند برای حل مشكلات خود همكاری و صبوری ویژه داشته باشند.
وی تاكید كرد: دغدغه كار و تولید دغدغه نمایندگان مجلس و مسئولان است و با جدیت تمام مشكلات و مسائل كارگران هپكو و آذرآب دنبال می شود.
كارگران 2 شركت هپكو و آذراب اراك در چند روز گذشته خواستار حمایت مسئولان برای رفع مشكلات صنفی خود شدند.
استان مركزی به عنوان چهارمین قطب صنایع كشور بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی دارد.
شركت مهندسی و تولید ماشین آلات راهسازی، معدنی و كشاورزی هپكو اراك در سال 1386 فعالیت رسمی و جدی خود را به عنوان بزرگترین شركت اقماری شركت تولید تجهیزات سنگین - هپكو با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه مهندسی و تولیدی آغاز كرده است.
رویكرد این شركت تولید ماشین آلات راهسازی و مشاركت فعال در انجام پروژه های بزرگ كشور در زمینه های نیروگاهی، نفت و گاز و صنایع بزرگ است.
شركت صنایع آذرآب اراك در سال ۱۳۶۳ تاسیس اما فعالیت رسمی این شركت از سال 68 آغاز شده و هم اكنون به عنوان یكی از بزرگترین شركت‌های پیمانكاری عمومی در ایران شناخته می‌شود.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری*** انتشاردهنده: مژگان حیدری