سخنگوی وزارت خارجه پاكستان:برای توسعه همه جانبه روابط با ایران اهمیت زیادی قائلیم

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان از ایران به عنوان دوست قدیمی كشورش یاد كرد و گفت:دولت پاكستان اهمیت زیادی به توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است.

نفیس زكریا در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ملاقات حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاكستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورك، این دیدار را مهم و قابل توجه ارزیابی كرد و گفت:برگزاری این نشست ها فرصت مناسبی برای دو كشور دوست و همسایه برای بررسی توسعه همه جانبه روابط فراهم می كند.
وی اضافه كرد:برگزاری این دیدارها بسیار مهم بوده و نشان می دهد كه دو كشور تا چه میزان به توسعه روابط دوجانبه اهمیت می دهند.
نفیس زكریا در بخش دیگری از سخنانش تصریح كرد:ملاقات و دیدارهای رهبران دو كشور، فرصتی برای گسترش همكاری برای طرفین فراهم می كند.
سخنگوی وزارت امورخارجه پاكستان در بخش دیگری از سخنانش از جمهوری اسلامی ایران به عنوان كه كشور همسایه و دوست یاد كرد و افزود:این دو كشور نقاط مشترك فراوانی دارند و ایران نیز دوست قدیمی پاكستان بوده و منافع فراوانی از توسعه روابط نصیب دو طرف می شود.
این مقام رسمی وزارت امور خارجه پاكستان در بخش پایانی سخنانش، روند دیدارها و ملاقات های سران دو كشور را یادآور شد و گفت:اخیرا نیز 'خواجه آصف' وزیر امور خارجه پاكستان به ایران سفر كرد تا در خصوص تحولات منطقه با مقامات ایرانی گفت وگو كند كه این موارد، ماهیت روابط ما با ایران را نشان می دهد.
نفیس زكریا تاكید كرد:ملاقات اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران و شاهد خاقان عباس نخست وزیر پاكستان، گام بلندی برای توسعه روابط دو جانبه است.
به گزارش ایرنا حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شاهد خاقان عباسی در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یكدیگر دیدار و گفت و گو كردند.
روحانی در دیدار شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاكستان در نیویورك، از تحركی كه در روابط دو كشور در سالهای اخیر ایجاد شده، استقبال و اظهارداشت: خواست دو ملت، روابطی مستحكم و همیشگی میان ایران و پاكستان است.
رییس جمهوری ایران با تشریح ظرفیت های گسترده ایران و پاكستان برای تعمیق همكاری های مشترك گفت:آماده تامین انرژی پاكستان و همچنین استقبال از سرمایه گذاران پاكستانی در این حوزه هستیم.
روحانی، لازمه توسعه روابط اقتصادی را همكاری بهتر بانك های دو كشور دانست و افزود: باید بانك های ایرانی و پاكستانی بر مبنای توافقات انجام شده برای ایجاد شعباتی در دو كشور تشویق و حمایت شوند.
رییس جمهور همچنین به خط لوله انتقال گاز ایران به پاكستان اشاره كرد و گفت: در این بخش ما به سهم خود عمل كردیم و در قالب یك كار عظیم، لوله های خطوط انتقال گاز را تا نزدیك مرز دو كشور آورده ایم.
وی با بیان اینكه ایران آماده تكمیل خط لوله انتقال گاز است، گفت: امیدوارم تعهدات دو طرف عملی شود كه این به نفع هر دو كشور خواهد بود.
آساق *** 6125 ** سیدبهادر حسینی**انتشار دهنده:1577** حسن حسین زاده

سرخط اخبار جهان