۱ مهر ۱۳۹۶، ۳:۰۴
کد خبر: 82673685
T T
۰ نفر
مجلس نمایندگان آمریكا وضعیت حقوق بشر در كره شمالی را هدف گرفتند

تهران – ایرنا - مجلس نمایندگان آمریكا طرحی درباره بهبود وضعیت حقوق بشر در كره شمالی تهیه كرده است كه هفته جاری به رای گذاشته می شود. در این طرح بر ارائه اطلاعات سانسور نشده به مردم كره شمالی تاكید شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، این طرح، قانون مشابهی را كه سال 2004 تصویب شده بود، دوباره به جریان انداخته و آن را به روز می كند. طبق آن قانون، باید اطلاعات سانسور نشده در داخل كره شمالی منتشر شود.
«كوین مك كارتی» رئیس اكثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان و «اد رویس» رئیس كمیته امور خارجی این مجلس روز جمعه در بیانیه مشتركی تاكید كردند: حقیقت بزرگترین دشمن كیم جونگ اون رهبر كره شمالی است. بنابراین، درحالی كه تلاش می كنیم تا با افزایش تحریم ها خط تامین مالی برنامه موشكی كره شمالی را قطع كنیم، لازم است دیوارهایی را كه پیش روی حقیقت وجود دارد، فرو بریزیم.
در این بیانیه آمده است: وقتی كیم جونگ اون مجبور شود به مردم خود پاسخ دهد، خطر كمتری را هم متوجه ما می كند.
طرح حقوق بشری آمریكا علیه كره شمالی درحالی است كه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا هفته گذشته در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل كره شمالی را به «نابودی كامل» تهدید كرد.
اندكی بعد ترامپ تحریم های جدیدی علیه افراد و شركت هایی كه با كره شمالی تجارت می كنند، در نظر گرفت.
رهبر كره شمالی روز پنجشنبه در پاسخ به ترامپ هشدار داد: بی شك و قطعا، پیر خرفت روانی آمریكا را با آتش رام خواهد كرد.
وزیر امور خارجه كره شمالی هم هشدار داده كه كشورش در پاسخ به سخنرانی ترامپ یك بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام منفجر خواهد كرد.
كره شمالی در ماه های اخیر چندین آزمایش موشكی انجام داده كه با واكنش آمریكا و همپیمانان آن در آسیا مواجه شده است.
شبك**9423**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

سرخط اخبار جهان