۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲:۳۷
کد خبر: 82670595
T T
۰ نفر

حمله توئیتری دموكرات ها به ترامپ شدت گرفت

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲:۳۷
کد خبر: 82670595
حمله توئیتری دموكرات ها به ترامپ شدت گرفت

تهران – ایرنا – اولین سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در مجمع عمومی سازمان ملل موج گسترده ای از انتقادات و حملات توئیتری را برانگیخت.

به گزارش ایرنا، بن رودز مشاور سابق سیاست خارجی باراك اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریكا در توئیتی انتقادی با اشاره با اظهارات ترامپ درباره ایران نوشت: ترامپ در [سخنرانی خود در] سازمان ملل متحدانمان را كاملا از آمریكا بیگانه كرد و موضعی گرفت كه از حمایت جهانی برخوردار نیست.
وی در توئیت دیگری با اشاره به صحبت های رئیس جمهوری آمریكا در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: تهدید به جنگ. حمله به دیپلماسی. بی توجهی به متحدان. سكوت در برابر روسیه. ترامپ نظم بین المللی و دهه ها رهبری آمریكا را سرنگون می كند.
وی درمورد توافق هسته ای گفت: این بدترین و یكی از یك طرفه ترین توافقی بوده كه امریكا تاكنون در آن حضور داشته است.
وی درباره كره شمالی هم گفت: ایالات متحده مجبور خواهد شد كره شمالی را به طور كامل نابود كند، مگر اینكه پیونگ یانگ از مناقشه هسته ای اش عقب نشینی كند.
در ادامه انتقادهای توئیتری دموكرات ها علیه ترامپ، مارك تاكانو عضو مجلس نمایندگان آمریكا با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری آمریكا نوشت: غیرمسئولانه و شوك آور. «نابودی كره شمالی» به بهای از دست رفتن جان میلیون ها نفر تمام می شود، از جمله هزاران آمریكایی.
ست مولتون یكی دیگر از اعضای دموكرات مجلس نمایندگان آمریكا در توئیتی نوشت: ما به یك رویكرد قوی، هوشمندانه و راهبردی نیاز داریم، نه تهدیدهایی كه بحران ایجاد می كند. خطاب به متحدانمان [می گویم]: رئیس جمهوری از طرف همه آمریكایی ها حرف نمی زند.
گروگوری میكس هم عضو دیگر جناح دموكرات در مجلس نمایندگان بود كه در توئیتر نوشت: آمریكای تنها + توئیت های تنهایی آخر شب= سخنرانی ترامپ در سازمان ملل.
نیكلاس برنز نیز كه در دوره جورج بوش پسر، معاون وزارت خارجه بود در توئیتی نوشت: روسای دوران جنگ سرد مانند ریگان و بوش (پدر) در مقابل تهدیدها فولادین و مصمم بودند، نه گزافه گو و پرسروصدا مثل آن چیزی كه امروز ترامپ بود.
شبك**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

سرخط اخبار جهان