۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۵۰
کد خبر: 82665225
T T
۰ نفر
خروج آمریكا از توافق هسته ای با ایران، واشنگتن را منزوی می كند

تهران - ایرنا - «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریكا در دوران «باراك اوباما» رئیس جمهوری پیشین این كشور امروز (جمعه) درصفحه شخصی خود در توئیتر تاكید كرد: خروج آمریكا از توافق هسته ای با ایران، موجب انزوای واشنگتن خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در حالی كه مقام های كاخ سفید بارها ناخرسندی خود را از توافق هسته‌ای (برجام) اعلام كرده و به دنبال بهانه‌ای برای خروج از آن هستند، رودز با بیان این مطلب، افزود: خروج آمریكا از توافق هسته ای با ایران از سوی ترامپ، بحران هسته ای دیگری را ایجاد خواهد كرد.
این مقام پیشین آمریكایی یادآور شد: در حالی كه باید همزمان با انزوای كشورهای مشابه (با ایران) به بحران كره شمالی بپردازیم.
رودز كه از منتقدان جدی ترامپ به حساب می آید در توییتی دیگر، تصریح كرد: اگر ترامپ از توافق هسته ای با ایران خارج شود، قطعا آمریكا را منزوی خواهد كرد و متعاقب آن، به ایران قدرت خواهد بخشید.
در همین خصوص، سخنگوی وزارت خارجه آمریكا اعلام كرد: رئیس جمهوری این كشور تعلیق تحریم های هسته ای ایران را برای 120 روز دیگر تمدید كرد.
هیتر نوئرت افزود: این اقدام به منظور حفظ انعطاف انجام شده و دولت آمریكا همچنان در حال تدوین سیاست جامع خود در قبال ایران است.
دولت آمریكا هنوز تصمیم قطعی درخصوص ماندن و یا خروج از برجام را اعلام نكرده است.
به گزارش ایرنا، دولت ترامپ در اقدامی متناقض روز پنجشنبه 18 فرد و شركت ایرانی و خارجی را به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران و حملات سایبری علیه آمریكا به فهرست تحریم وزارت خزانه داری این كشور افزود.
بنابر تصویب كنگره آمریكا، دولت این كشور هر 90 روز یكبار باید پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام را تایید كند كه ضرب العجل بعدی این دوره، یك ماه دیگر خواهد بود.
این در حالی است كه ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاكید كرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها با تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اعلام كرده كه ایران به اجرای برجام پایبند بوده است.
شبك**خاورم**9377** 1708**مترجم: حمید اوضح**انتشار: علیرضا ارشادی

سرخط اخبار جهان