۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۴۹
کد خبر: 82665121
T T
۰ نفر

فعاليت 321 چاپخانه در آذربايجان غربي

۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۴۹
کد خبر: 82665121
فعاليت 321 چاپخانه در آذربايجان غربي

ارومبه- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي با بيان اينكه تعداد واحدهاي چاپي در اين استان 321 واحد است، گفت: 47 واحد جديد نيز در حال دريافت پروانه است تا وارد فعاليت هاي صنعت چاپ شود.

حجت الاسلام محمدباقر كريمي شامگاه پنجشنبه در پنجمين دوره جشن خانواده بزرگ صنعت چاپ و تبليغات آذربايجان غربي افزود: 51 واحد چاپي استان غير فعال يا نيمه فعال است كه براي راه اندازي آنها نيازمند همراهي مسئولان استاني و بانك ها هستيم.
وي ادامه داد: ادارات استاني برخي از كارهاي چاپي خود را به چاپخانه هاي خارج از استان واگذار مي كنند در حالي كه چاپخانه هاي آذربايجان غربي يكي از بهترين صنايع كشوري است.
وي اظهار كرد: هفت هزار و 500 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در صنايع چاپي و 400 كانون تبليغاتي استان فعاليت مي كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي با بيان اينكه آذربايجان غربي از امتيازهاي خاصي براي توسعه صنعت چاپ برخوردار است، اظهار كرد: وجود صنايع كشاورزي و 2 هزار و 300 واحد توليدي، نياز به صنعت چاپ در زمينه هاي بسته بندي، تهيه جعبه، مقوا و تبليغات را اجتناب ناپذير كرده است.
حجت الاسلام كريمي بيان كرد: صنعت چاپ امروزه به يكي از صنايع سودآور و ارزشمند تبديل شده زيرا مي توان امر توليد و اشتغال و كارآفريني را با اين صنعت در استان فعال كرد و ميزان بيكاري را در استان كاهش داد.
وي با اشاره به اينكه آذربايجان غربي جزو 10 استان برتر كشور در زمينه صنعت چاپ است، گفت: اين مقام نشان از قدرت و فعاليت چاپگران استان در اين صنعت است.
نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه حمايت از كارآفرين و صنايع توليدي استان وظيفه نمايندگان مجلس است، اظهار كرد: مشكلات صنعت چاپ و چاپخانه داران را با جديت دنبال مي كنيم تا بتوانيم مشكلات فرسودگي دستگاه ها و مالياتي اين صنايع را حل و فصل كنيم و گام موثري را براي پيشرفت اين صنعت در استان برداريم.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم از مديران مسئول چاپخانه ها و كانون هاي تبليغاتي آذربايجان غربي با اهداي لوح تقدير و تنديس قدرداني شد.
8135/2093 **خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني

سرخط اخبار استان‌ها