۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۳۸
کد خبر: 82664182
T T
۰ نفر
اميرعبداللهيان: مجلس براي جلوگيري از وقوع فاجعه انساني در ميانمار تلاش مي كند

تهران- ايرنا- دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين‌الملل در ديدار نماينده سازمان ملل در تهران گفت: مجلس شوراي اسلامي براي كمك به حل بحران ميانمار و جلوگيري از وقوع فاجعه انساني و كشتار و كوچ اجباري مردم، در حوزه ديپلماسي پارلماني تلاش مي‌كند.

به گزارش ايرنا، حسين اميرعبداللهيان امروز- چهارشنبه- در ديدار «گري لوئيس» نماينده سازمان ملل در تهران با بيان اين مطلب و با تبيين نگراني جدي رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از وضعيت اسفبار مسلمانان ميانمار افزود: فجايع عميقي در ميانمار در حال انجام است و مجلس شوراي اسلامي براي كمك به حل بحران ميانمار و جلوگيري از وقوع فاجعه انساني و كشتار و كوچ اجباري مردم، در حوزه ديپلماسي پارلماني تلاش مي‌كند.
دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيام علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به روساي مجالس جهان به ويژه مجالس كشورهاي اسلامي، سازمان‌هاي بين‌المللي و بين‌المجالس گفت: رئيس مجلس شوراي اسلامي براي بررسي وضعيت مردم ميانمار و كمك به حل بحران و ارسال كمك‌هاي انسان دوستانه در حوزه پارلماني به آقاي بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي براي تشكيل كارگروه ويژه مأموريت داده است.
اميرعبداللهيان همچنين در اين ديدار درخصوص وضعيت انساني در يمن، اوضاع بحرين و پيامدهاي نامطلوب رفراندم كردي بر ثبات سياسي عراق و امنيت منطقه رايزني و تبادل نظر كرد.

** سازمان ملل تحولات منطقه و بحران ميانمار را دنبال مي‌كند
«گري لوئيس» نماينده سازمان ملل در تهران نيز در اين ديدار گفت كرد: سازمان ملل تحولات منطقه و بحران ميانمار را دنبال مي‌كند و دبيركل، ابتكارات مختلفي را براي كمك به حل بحران در دست دارد.
نماينده سازمان ملل در تهران اظهار داشت: نگراني رئيس و نمايندگان مجلس ايران پيرامون اوضاع منطقه و بحران يمن، بحرين و ميانمار و همچنين مشكلات بين اربيل و بغداد را در موضوع رفراندم كردي به دبيركل سازمان ملل منتقل خواهد كرد.
سيام*3061*1449*تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: امير كاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست