۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82659932
T T
۰ نفر
421واحد مسكوني زلزله زدگان خراسان شمالي به بهره برداري رسيد

بجنورد- ايرنا- مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي گفت: با مشاركت مردم و مساعدت دولت 421 واحد مسكوني زلزله زدگان استان تاكنون تكميل و به بهره برداري رسيده است.

حسين عظيمي يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از اين تعداد واحد مسكوني 156 واحد احداثي و265 واحد نيز تعميري است.
وي افزود: هم اكنون يك هزار و 467 واحدمسكوني درمناطق زلزله زده در دست ساخت است و پيش بيني مي شود تا پايان آبان ماه امسال كار ساخت هزار واحد مسكوني زلزله زدگان استان به پايان برسد و تحويل مالكان آنان شود.
بر اساس اعلام مسئولان در اين استان، در زلزله 23 ارديبهشت ماه امسال، 14 هزار و 509 واحد مسكوني در 77 روستا و 2 شهر استان خسارت ديد.
در اين حادثه 2 هزار و 429 واحد در روستاها به علت شدت زلزله بايد تخريب و نوسازي شوند و در شهرها نيز 2 هزار و 500 واحد بايد تخريب شوند.
گفته مي شود، روستائيان هم اكنون پس از پايان برداشت محصولات با تلاش دوچندان و با كمك دولتمردان در حال ساخت واحدهاي مسكوني خود هستند.
به گزارش ايرنا گزارش ها حاكي از اين است كه اين روزها بازسازي منازل خسارت ديده از زلزله در روستاهاي اين استان شتاب گرفته است و روستاييان كمر همت بسته و در تكاپو براي ايجاد سرپناه هستند.
در اين تكاپو، روستاييان تلاش دارند تا گوي سبقت را در ساخت منزل از همسايه خود بربايند و در اين رقابت شور و شادابي ويژه اي در روستاها حاكم شده است.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها