۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82657797
T T
۰ نفر

ارتش فيليپين 2 گروگان را از دست تروريست ها نجات داد

۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82657797
ارتش فيليپين 2 گروگان را از دست تروريست ها نجات داد

كوالالامپور - ايرنا - فرمانده ارتش فيليپين اعلام كرد كه نظاميان اين كشور امروز پنجشنبه در درگيري با تروريست ها موفق شدند پس از به هلاكت رساندن 5 تروريست مرتبط با داعش، 2 گروگان اندونزيايي را نجات دهند.

به گزارش ايرنا، در اين درگيري ها كه بين نيروهاي ارتش فيليپين با حدود 20 عضو گروه تروريستي 'ابوسياف' مرتبط با داعش در مقر آنها در جزيره 'جولو' صورت گرفت، 5 نظامي فيليپين نيز زخمي شدند.
به نوشته تارنماي 'اينكويرر''، كريليتو سوبيجانا' از فرماندهان منطقه ميندانائو، گفت كه افراد نجات داده شده اكنون در امنيت به سر مي برند و برخي بررسي ها و آزمايشي پزشكي خود را مي گذرانند.
گروه تروريستي ابوسياف كه يك گروه كوچك اما خشن مرتبط با داعش است، تاكنون سر چند گروگان خارجي خود را قطع كرده است. اين تروريست ها با حمله به گردشگران و كشتي هاي مختلفي كه در آبهاي منطقه تردد مي كنند، نسبت به آدم ربايي و باج خواهي اقدام مي كنند.
اين گروه تروريستي كه با داعش نيز در ارتباط است، يكي از تهديدات امنيتي داخلي براي فيليپين محسوب مي شود كه يك بخش آن داراي چشم اندازهاي افراطي هستند و بخش ديگر نيز با آدم ربايي و سرقت دريايي، داراي تمايلات كسب ثروت هستند.
اين گروه كه هم اكنون 18 گروگان از كشورهاي مالزي، اندونزي، فيليپين، ژاپن، ويتنام و هلند را در اختيار دارد، پيش از اين در سال 2016 نسبت به گردن زدن يك شهروند آلماني و دو كانادايي اقدام كرده است.
2 اندونزيايي نجات داده شده، صياداني هستند كه ماه نوامبر سال گذشته در آبهاي ايالت 'صباح' مالزي ربوده شدند.
تروريست هاي ابوسياف همچنين در كنار گروه 'مائوته' در شهر 'مراوي' مشغول جنگ با دولت مركزي فيليپين هستند كه بر اثر اين درگيريها تاكنون بيش از 800 نفر از جمله 145 نظامي جان خود را در 100 روز گذشته از دست داده اند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپيمان يغمايي

سرخط اخبار جهان