۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۰۱
کد خبر: 82651666
T T
۰ نفر
تقويت احزاب و سمن ها لازمه جامعه مدني است

مشهد- ايرنا- مديركل سياسي و انتخابات استانداري خراسان رضوي گفت: توسعه احزاب و سازمان هاي مردم نهاد از لوازم اصلي يك جامعه مدني است.

احمد قرباني روز جمعه در نخستين نشست از سلسله جلسات آموزشي جمعيت زنان مسلمان نوانديش استان خراسان رضوي با عنوان 'استمرار اميد در جاده اصلاح' افزود: در حوزه تقويت سمن ها و تشكل هاي مردم نهاد اقدامات خوبي از دولت يازدهم آغاز شده و در عرصه سياسي هم خانه احزاب در اين استان تشكيل شده است.
وي اظهار كرد: براي استمرار و پايداري موفقيتها نيازمند كارهاي اثباتي، ايجابي، حزبي و تشكيلاتي هستيم از اين رو تعامل و ارتباط و گفت و گو بين تشكل ها و احزاب سياسي ضروري است.
وي گفت: در دولت دوازدهم اين فرصت براي تقويت اين حوزه فراهم است و بايد از اين شرايط و فرصت مطلوب بهره درست گرفته شود.
قرباني با بيان اينكه فعاليت تشكيلاتي و منسجم اثر مطلوب در پي دارد افزود: خراسان رضوي و مشهدالرضا (ع) به دليل ويژگي هاي خاص بيش از ساير نقاط نيازمند كار تشكيلاتي است.
عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: بايد به سياست به مثابه علم نگريست و همانگونه كه دستاوردهاي علمي پس از تاييد، ثبت شده و مورد استفاده قرار مي گيرند، در عرصه سياست نيز بايد تجربيات ديگران مورد توجه و استفاده قرار گيرد.
ناصر آملي با بيان اينكه بعد از انقلاب مشروطه بارها تجربه هايي از اين دست را تكرار كرده ايم، ابراز اميدواري كرد در دوران اخير نتيجه شيرين از اين مقاومت اصلاح طلبانه، مداراجو و قانوني گرفته شود و مردم دوباره بر اثر هيجانات، مسيرهاي شكست خورده قبلي را طي نكنند.
وي افزود: در انتخابات اخير مردم ما دست به يك انتخاب آگاهانه زدند و در مقابل وعده هاي گزاف مالي مقاومت كردند كه اين امر در عرصه سياسي كشور اتفاق نادري است.
وي اظهار كرد: اميد به عقلانيت در عرصه سياسي را بايد استمرار بخشيم.
آملي گفت: توسعه سياسي تعبير ديگر از دموكراسي خواهي است و در اين راستا گفت و گو از جمله ضرورت هاست حال آنكه تن ندادن به گفت و گو يك انفعال متكبرانه و طاغوتي است.
وي افزود: كسي كه خود را بي نياز از گفت و گو مي داند، در واقع خود را برتر مي داند و اين خود منشا دشمني است.
وي اظهار كرد: يكي از ويژگي هاي دولت دكتر روحاني آن است كه معتقد است گفت و گو را قبل از رسيدن به خط قرمز بايد انجام داد اما ما همواره اجازه داده ايم يك موضوع به نهايت حد بحران خود برسد و سپس وارد عمل و گفت و گو شويم در حالي كه پيشگيري مهم تر از علاج بعد از وقوع است.
در اين مراسم از برخي فعالان ستاد انتخاباتي جمعيت زنان مسلمان نوانديش در اين استان قدرداني شد.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه يوسفي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم

سرخط اخبار استان‌ها