۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82651394
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: موفقيت دولتمردان در خدمت به مردم است

تبريز- ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري راهبردهاي كلان كشور را ترسيم كرده اند، گفت: بر اساس اين راهبردها موفقيت دولت در خدمت مخلصانه و بدون چشم داشت به مردم است كه رضايت الهي را به همراه دارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد علي آل هاشم روز جمعه در خطبه هاي نماز عيد قربان در مصلاي تبريزبا اشاره به توصيه هاي رهبري در ديدار با اعضاي هيات دولت دوازدهم خاطرنشان كرد: عمده ترين توصيه رهبري كار و تلاش براي حل مشكلات معيشتي مردم است.
وي اظهاركرد: توصيه هايي رهبري به دولتمردان كه با درايت و دلسوزي مطرح شده است، مسير سرافرازي و سربلندي دولت را مشخص مي كند.
امام جمعه تبريز با اشاره به اينكه نيت الهي براي خدمت به مردم، تلاش جهادي، تحمل شنيدن صداي مخالف، ارتباط نزديك با مردم، پرهيز از اشرافي گري و انس با قرآن از ديگر توصيه هاي رهبري به دولتمردان بود، براي دولت دوازدهم آرزوي موفقيت كرد.
وي عيد قربان را فرصتي براي بريدن زنجير تعلقات دنيوي دانست و خاطرنشان كرد: اگر حضرت ابراهيم (ع) خليل الله و حضرت اسماعيل (ع) ذبيح الله لقب گرفته اند به اين جهت است كه در مقام دوستي به باري تعالي از همه چيز خود گذشته و تسليم رضاي پروردگار شدند.
امام جمعه تبريز با بيان اينكه بخشش و رحمت خداوند در روز عيد قربان شامل بندگان مخلص مي شود، گفت: امروز فرصتي براي عبادت و بهره مندي بيشتر از فيوض الهي است.
وي با اشاره به سالگرد شهادت مظلومانه جمعي از حجاج در سرزمين منا در سال 1366 و شهادت جمعي ديگر در سال 1394 اين اتفاق را به جهت بي كفايتي آل سعود در مديريت مناسك حج دانست.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به شروع دهه ولايت از دولتمردان خواست برنامه هاي افتتاح طرح ها را در اين دهه مبارك تداوم دهند و عموم مردم هم از امور خير خود در اين غافل نشوند.
وي رحلت شيخ اسحاق سرايي رييس پيشين دادگستري آذربايجان شرقي را تسليت گفت و با اشاره به فرارسيدن سالگرد شهادت حاج مهدي عراقي كه روز بسيج اصناف نام گذاري شده است از بسيجيان اصناف و بازار تبريز به جهت ايفاي نقش در مقاطع مختلف انقلاب و دفاع مقدس قدرداني كرد .
امام جمعه تبريز همچنين نام و ياد شهيد قدوسي دادستان پيشين انقلاب و شهيد وحيد دستجردي رئيس شهرباني قديم كشور را به جهت فرارسيدن سالگرد شهادتشان گرامي داشت.
وي همينطور با اشاره به فرارسيدن روز تشكيل قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص)، به مسئوليت سنگين اين قرارگاه اشاره كرد و گفت: اين قرارگاه هر هواپيمايي كه قصد ورود يا خروج از كشور را داشته باشد رصد مي كند و در واقع امنيت هوايي كشور را به عهده دارد.
امام جمعه تبريز در پايان به زلزله شربيان اشاره و از نيروهاي امدادرسان و خدماتي به جهت حضور به موقع و ارائه خدمات مناسب قدرداني كرد.
خبرنگار و انتشار: پرويز انصاري
3071

سرخط اخبار استان‌ها