۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۵
کد خبر: 82640281
T T
۰ نفر
جهاد دانشگاهي روحيه اميدواري و خودباوري را در دانشجويان تقويت كند

اصفهان - ايرنا - امام جمعه اصفهان گفت: جهاد دانشگاهي در جهت غناي علمي و فكري دانشگاه ها تلاش كند و روحيه اميدواري، اعتماد به نفس و خود باوري را در بين دانشجويان گسترش دهد.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد افزود: جهاد دانشگاهي بايد نياز هاي آموزشي كشور را هرچه بهتر شناسايي كند.
وي كه در ديدار رؤسا و معاونين واحدهاي صنعتي جهاد دانشگاهي سخن مي گفت با تقدير از تلاشهاي جهاد دانشگاهي تصريح كرد: بايد تفكر ' ما مي توانيم ' در ذهن جوانان و دانشجويان نهادينه شود و ما بايد بهترين فناوري ها را در اختيار داشته باشيم.
امام جمعه اصفهان اظهار كرد: متأسفانه روح تنبلي در بين جوانان تسري پيدا كرده و بگونه اي شده كه بايد همه چيز را آماده در اختيارشان گذاشت.
وي افزود: تب مدرك گرايي متأسفانه دانشگاه هاي ما را از درون تهي كرده و باعث شده تا برخي دانشجويان پس از فارغ التحصيلي حداقل هاي رشته خود را بلد نباشند.
آيت الله طباطبايي نژاد با بيان اين مطلب كه قدرت اجتهاد و فكر كردن فراتر از درس خواندن و مدرك گرفتن است، گفت: ما بايد پزشك و مهندسي به جامعه تحويل دهيم كه قدرت استنباط و اجتهاد داشته باشد زيرا درس خواندن و مدرك گرفتنِ، به تنهايي بار علمي كشور را افزايش نمي دهد.
جهاد دانشگاهي واحد اصفهان همگام با شكل‌ گيري شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تحقق اهداف انقلاب فرهنگي در سال 1359 در دانشگاه اصفهان تشكيل شد.
جهاد دانشگاهي اكنون با چهار معاونت فرهنگي، پژوهشي، آموزشي و پشتيباني مشغول فعاليت در استان اصفهان است.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: عليرضا حكيميان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها