۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۷
کد خبر: 82626731
T T
۰ نفر
125 نوع كالا از استان قزوين به 40 كشور صادر شده است

قزوين-ايرنا-معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار از صادرات 125 نوع كالا از قزوين به 40 كشور در چهار ماهه سال جاري خبر داد و گفت: در اين مدت 166 ميليون دلار كالا از گمرك استان به خارج از كشور صادر شده است .

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري،منوچهر حبيبي افزود: اين مقدار صادرات كالا در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، 46 درصد رشد را نشان مي دهد.
وي در خصوص نوع كالاهاي صادراتي نيز گفت: اين كالاها شامل محصولات پلاستيكي،سراميك،كاشي،بطري شيشه اي و مواد شوينده بوده و بيشترين صادرات را به كشورهاي حوزه خليج فارس داشته اند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار قزوين با تاكيد بر لزوم تسهيل تجارت و فراهم‌سازي زير ساخت‌هاي صادرات استان،گفت: بايد زمينه هاي مناسبي براي صادرات و تشويق صنايع توليدي در زمينه هاي مختلف در اين حوزه فراهم شود و البته برنامه ريزي براي تحقق اين موضوع در دستور كار مديريت استان قرار دارد.
تركيه،افغانستان،تركمنستان،تاجيكستان،آذربايجان،ارمنستان،سوريه،ايتاليا كشورهاي اصلي هدف صادراتي استان قزوين بعد از كشور عراق هستند و بالاترين سهم را در صادرات كالاهاي توليد شده استان به خود اختصاص داده اند.
در سال گذشته 576 ميليون دلار كالا از استان قزوين به خارج از كشور صادر شد.
براي امسال صادرات يك ميليارد دلار كالا از قزوين به خارج از كشور هدف گذاري شده است.
6101*3013
خبرنگار: هادي درزي رامندي**انتشار دهنده: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها