۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۱۸
کد خبر: 82625408
T T
۰ نفر
استقبال از دو مدال آور خوزستاني رقابت‌هاي كشتي فرنگي جهان

اهواز -ايرنا - پويا دادمرز و امين ميرزا زاده دارنده دو مدال طلا و برنز رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان پس از ورود به اهواز مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش ايرنا مراسم استقبال از اين دو قهرمان كشتي جوانان جهان عصر سه شنبه با حضور مديركل ورزش و جوانان خوزستان، رييس هيات كشتي استان و ساير كشتي دوستان در فرودگاه بين المللي اهواز برگزار شد و با اهدا دسته گل از اين ورزشكاران تقدير به عمل آمد.
رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان در روزهاي 13 و 14 مرداد ماه با حضور كشتي گيران سراسر جهان در كشور فنلاند برگزار شد كه پويا دادمرز و امين ميرزازاده به ترتيب صاحب دو نشان طلا و برنز شدند.
پويا دادمرز كشتي گير وزن 50 كيلوگرم تيم ملي پس از شكست تمامي رقباي خود بر سكوي نخست قرار گرفت و امين ميرزا زاده كه در وزن 120 كيلوگرم به روي تشك رفت صاحب گردن آويز برنز شد.
تيم ملي كشتي فرنگي جوانان ايران با هشت كشتي گير در اين رويداد حضور پيدا كرد و با كسب سه مدال طلا، يك نقره و يك برنز قهرمان اين دوره از مسابقات شد.
كرامت عبدولي، امين كاوياني‌نژاد و آرمان عليزاده عبدولي سه كشتي گير ديگر خوزستاني نيز در اين مسابقات به ترتيب دو نشان طلا و يك برنز كسب كردند.
پويا دادمرز دارنده مدال طلا رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بسياري خوشحال هستم از اين كه توانستم براي كشورم افتخار آفريني كرده و كشتي فرنگي خوزستان را سربلند كنم.
وي عنوان كرد: رقابت تنگاتنگي با حريفان خود داشتم اما به لطف خدا توانستم دستورات كادر فني تيم را به خوبي بر روي تشك اجرا كنم و اولين مدال تيم را كسب كنم.
وي گفت: در ديدار نيمه نهايي رقابت بسيار سختي با كشتي گير ازبكستاني داشتم كه فكر كنم سخت ترين كشتي من بود اما به لطف خدا پيروز ميدان شدم.
دادمرز ادامه داد: در ديدار فينال به مصاف كوين جردن آمريكايي رفتم كه عنوان دار جهان بود و چون عزم خود را براي مدال طلا بسته بودم با تمام دقت مقابل اين كشتي گير ظاهر شدم كه خوشبختانه با نتيجه 6 بر صفر او را شكست دادم و به مدال طلا دست يافتم.
وي با اشاره به اين كه امروز كشتي فرنگي خوزستان حرف اول را در دنيا مي زند و در آينده حرف هاي بسياري براي گفتن دارد افزود: از فردا مجددا تمرينات خود را از سر خواهم گرفت و براي مسابقات جهاني سال آينده آماده خواهم شد زيرا به خوبي مي دانم كه حفظ عنوان قهرماني سخت تر از كسب مدال طلا است.
در ادامه امين ميرزا زاده سطح فني اين دوره از رقابت ها را بسيار بالا عنوان كرد و گفت: همه كشتي گيران براي كسب مدال آمده بودند و بر روي تشك با تمام قدرت رقابت مي كردند كه اين موضوع كار ما را بسيار سخت تر كرده بود چرا كه مي خواستيم با دست پر به ايران برگرديم.
وي ادامه داد: همه بچه هاي تيم هم قسم شده بودند كه عنوان قهرماني اين رقابت ها را براي كشور به ارمغان آورند و هيچ يك از كشتي گيران بر روي تشك كم نگذاشتند.
وي گفت: بسيار ناراحتم كه نتوانستم با مدال خوش رنگ طلايي به ايران باز گردم اما مطمئن باشيد كه در مسابقات سال آينده مدال برنز خود را به طلا تبديل مي كنم.
ميرزا زاده عنوان كرد: پس از شكست حريفان خود در دور اول و دوم در بازي سوم به مصاف زويادي پاتاريدزه قهرمان دو دوره قبل اين مسابقات رفتم كه متاسفانه نتيجه را واگذار كردم و در ادامه به مدال برنز دست يافتم.
وي گفت: به واقع بچه هاي خوزستان در اين مسابقات خوش درخشيدند و نشان دادند كه كشتي فرنگي ايران در آينده پشتوانه خوبي خواهد داشت.
در ادامه افشين حيدري مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: كشتي گيران خوزستاني با بازي‌هاي زيبا و به ياد ماندني خود در راه رسيدن به كسب عنوان قهرماني مسابقات جهاني بار ديگر به همگان ثابت كردند كه كشتي فرنگي خوزستان قطب اول اين رشته در جهان محسوب مي شود.
وي افزود: شيران خوزستاني با كسب سه مدال طلا، يك نقره و يك برنز، اقتدار خود را به رخ جهانيان كشيدند كه جا دارد اين موفقيت بزرگ را به جامعه ورزش كشور و به ويژه كشتي خوزستان تبريك گفت.
6064
خبرنگار: محمد شاكري **انتشار دهنده: محسن بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها