۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82624567
T T
۰ نفر
مشمولان دیپلم برای ادامه تحصیل نمی توانند به خارج بروند

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ای از قانون خدمت وظیفه عمومی تصویب كردند كه مشمولان دیپلم برای ادامه تحصیل نمی توانند به خارج از كشور بروند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی را با 139 رای موافق، 44 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 236 نماینده حاضر تصویب كردند.
بر اساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی، مشمولان دیپلم كه حداكثر یك سال پس از فراغت از تحصیل در یكی از دانشگاه هاو موسسات آموزش عالی داخل كشور كه مورد تایید وزارت خانه های علوم و بهداشت هستند، پذیرفته شوند تا زمانی كه وفق تبصره 1 ماده 33 به تحصیل اشتغال دارند، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده كنند مشروط به این كه دارای غیبت غیر موجه نباشند.
پیش از تصویب این اصلاحیه در مجلس، مشمولان دیپلمی كه در یكی دانشگاه های خارج از كشور پذیرفته شده بودند می توانستند با استفاده از معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل به خارج روند كه مجلس شورای اسلامی با این مصوبه این امكان را برداشت كه در صورت تایید شورای نگهبان دیپلمه هایی كه به سربازی رفته اند تنها می توانند برای ادامه تحصیل به خارج كشور بروند.
سیام**9121 ** 1336
خبرنگار: سمیه لاری** انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست