۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82617784
T T
۰ نفر
قهرمانان مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیامورد استقبال قرار گرفتند

اهواز _ ایرنا _ رحمان اورامه و افشین طاهری دارندگان مدال طلا و برنز مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در نپال سه شنبه درفرودگاه اهواز مورد استقبال مسوولان ورزشی و جمعی از علاقمندان قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، مراسم استقبال از افشین طاهری و رحمان اورامه دو افتخار آفرین مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا با حضور مسؤولان اداره كل ورزش و جوانان خوزستان، مسئولین هیأت وزنه برداری استان و سایر ورزشكاران ظهر روز سه‌شنبه در فرودگاه اهواز برگزار شد كه با اهدا دسته گل از این ورزشكاران تقدیر به عمل آمد.
رحمان اورامه وزنه بردار خوزستانی كه به همراه تیم ملی جوانان در رقابت های قهرمانی آسیا شركت كرده بود موفق شد مدال نقره حركت یكضرب و دو طلای حركت دوضرب و مجموع این مسابقات را به خود اختصاص دهد.
اورامه وزنه بردار دسته 105 كیلوگرم تیم ملی در حركت یكضرب با مهار وزنه 152 كیلوگرم به مقام دوم رسید همچنین در حركت دوضرب با بالای سر بردن وزنه 208 كیلوگرمی توانست مقام اول این حركت و در مجموع با 360 كیلوگرم عنوان قهرمانی این دسته را به خود اختصاص دهد.
همچنین افشین طاهری وزنه بردار دسته 77 كیلوگرم كه به همراه تیم ملی نوجوانان به این رقابت ها اعزام شده بود به عنوان نایب‌قهرمانی این مسابقات دست یافت.
طاهری در حركت یك ضرب با ركورد 139 كیلوگرم در مكان دوم قرار گرفت و در حركت دوضرب با بالای سر بردن وزنه 157 كیلوگرمی چهارم شد تا در مجموع با 256 كیلوگرم صاحب مدال نقره شد.
مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در روزهای 2 تا 7 مردادماه به میزبانی شهر كاتماندو كشور نپال برگزار شد كه در نهایت تیم های جوانان و نوجوانان ایران به ترتیب عنوان های اول و سوم این دوره از رقابت ها را از آن خود كردند.
حمان اورامه دارنده مدال طلا مسابقات قهرمانی جوانان آسیا گفت: برای كسب مدال طلا پا به این مسابقات نهادم و در ماه های اخیر تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشتم اما خداروشكر كه توانستم مدال برنز سال گذشته خود را به طلا تبدیل كنم و شرمنده مردم خوزستان نشوم.
وی با بیان این كه مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد افزود: حریفان اصلی ام در این دوره از رقابت ها از كشورهای چین و كره بودند كه در ركوردهای بالا رقابت تنگاتنگی بین ما وجود داشت كه خوشبختانه مدال طلای این وزن به من رسید.
اورامه با بیان این كه نباید در خواب خوش این مدال طلا فرو رفت افزود: با كسب این مدال نباید تصور كرد كه دیگر كار تمام است بلكه باید تمرینات خودم را بیشتر كنم. از اكنون به فكر مسابقات جهانی سال آینده هستم كه امیدواریم یك افتخار جهانی به عناوین خود اضافه كنم.
همچنین افشین طاهری دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا گفت: پیش از مسابقات با خود عهد بستم كه با دست پر به خانه برگردم و تمام تلاش خود را در این خصوص انجام دادم اما ناراحتم از این كه نتوانستم مدال طلا كسب كنم.
وی علت رشد تیم های نوجوانان و جوانان ایران را در این دوره از مسابقات تمرینات پرفشار كادر فنی دانست و گفت: عملكرد بچه ها در این دوره از مسابقات نشان داد كه ما در ماه های گذشته تمرینات خوب و موثری داشتیم.
طاهری به وضعیت وزنه برداری خوزستان اشاره كرد و گفت: خوشبختانه وزنه برداری خوزستان در حال رشد است و مربیان خوبی در استان مشغول به فعالیت هستند. با وجود وزنه برداران استان قطعا در سال های آینده حرف های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.
مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در روزهای 2 تا 7 مردادماه به میزبانی شهر كاتماندو كشور نپال برگزار شد كه در نهایت تیم های جوانان و نوجوانان ایران به ترتیب عنوان های اول و سوم این دوره از رقابت ها را از آن خود كردند.
6002 خبرنگار :محمد شاكری **انتشار دهنده : كبری آقازری

سرخط اخبار استان‌ها