۶ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۵
کد خبر: 82612542
T T
۰ نفر
معاون وزارت ارشاد:درحوزه فرهنگ، تنها ما پاسخگو هستيم

شيراز- ايرنا- معاون حقوقي و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:در ميان تمام نهادهاي مختلفي كه در حوزه فرهنگ در كشور كار مي كنند، تنها مجموعه پاسخگو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

به گزارش دريافتي جمعه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني و روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، سيد هادي حسيني در ديدار با اهالي ادب، هنر و رسانه لارستان فارس افزود: با توجه به وضعيت امروز ما معتقديم فرهنگ در وضعيتي كه ما مي خواهيم نيست و وزارت به نقطه كانوني حوزه فرهنگ تبديل نشده است.
وي ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تلاش مي‌كند كارها در آن به صورت موازي صورت نگيرد بلكه كارها در طول هم انجام شود.
معاون حقوقي و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اهالي فرهنگ و هنرمندان، خانواده بزرگ فرهنگ هستند و در حقيقت وزارت ارشاد نيست كه براي فرهنگ و هنر تصميم مي گيرد بلكه هنرمندان و اهالي فرهنگ هستند كه فرهنگ را مي سازند.
حسيني افزود: امروز ما به كساني كه حوزه فرهنگ را به نقد مي كشند نياز داريم زيرا نقد كمك مي كند براي رفع عيب خود چاره انديشي كنيم.
معاون پارلماني وزير ارشاد درباره درخواست‌هاي مطرح شده از سوي مسئولان و انجمن‌هاي فعال در لارستان گفت: در مورد سينماي شهر لار در صورتي كه بر اساس قوانين و قواعد عمل شود، وزارت ارشاد مي‌تواند تجهيز آن را بر عهده بگيرد.
حسيني با اشاره به فعاليت دفتر كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در لارستان گفت: براي كانون‌هاي فعال بودجه مناسبي را تامين مي‌كنيم اما كانون‌ها بايد گزارش‌هاي خود را ارائه كنند.
وي وعده داد پنج ميليون تومان به هر يك از انجمن‌هاي فعال در لارستان تا پايان امسال اختصاص داده شود.

** تجهيز سينماي شهر لار نيازمند واگذاري به بخش خصوصي است
در اين ديدار بهزاد مريدي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:اقدامات لازم براي تجهيز و بازسازي سينماي شهر لار به عنوان مكاني كه يادآور خاطرات زيادي براي مردم است در صورتي كه سپاه پاسداران با واگذاري آن به بخش خصوصي موافقت كند، صورت خواهد گرفت.

**ورود سرمايه گذاران فرهنگي در لارستان اتفاقات خوبي را رقم زده است
در اين نشست رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لارستان گفت: در بخش فرهنگ و هنر سرمايه گذاراني وارد عرصه شدند كه حضور و مشاركت آنان باعث شده است اتفاقات خوبي در اين شهرستان رقم بخورد.
سيد علي اصغر رفعت حقيقي بيان كرد: در حقيقت ورود سرمايه گذاران به اين عرصه براي آنان سودمند بوده است و توانسته اند هم در بحث عمراني از مزايايي بهره مند گردند و هم در بخش فرهنگ و هنر مشاركت كنند.
وي افزود: در اداره ارشاد لارستان سعي بر اين است، در جلسات مختلف تعامل و همكاري با ادارات را افزايش دهيم و حساسيتي ايجاد كنيم كه در بحث فرهنگ سازي همه در ابعاد مختلف، همكار و هميار هنرمندان باشند.
دريافت خبر: فاطمه هاشمي نيك ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
3002/ 1876

سرخط اخبار استان‌ها