وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ميراث فرهنگي نسبت به ثبت ملي آيين نمادين ورود امام رضا (ع) تلاش كنند

خرمشهر – ايرنا – استاندار خوزستان گفت: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان ميراث فرهنگي نسبت به ثبت ملي آيين نمادين ورود امام رضا (ع) تلاش كنند.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي پنجشنبه در حاشيه آيين نمادين ورود امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران ضمن گراميداشت دهه كرامت اظهار داشت: استقبال مردم از آيين نمادين ورود حضرت آقا امام رضا(ع) به ميهن اسلامي قابل تحسين است و اين نشان دهنده عشق و علاقه مردم اين سرزمين و ارزش گذاشتن به فرهنگ تشيع و مذهب اثني عشري است.
وي با تاكيد بر ضرورت ثبت ملي و بين المللي آيين ورودي امام رضا (ع) گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درخواست داريم كه اين آيين نمادين استقبال از حضرت امام رضا (ع) را براي ثبت ملي و معنوي جهاني در دستور كار قرار دهند.
شريعتي در ادامه گفت: اميدواريم در سال آينده اين برنامه در سطح وسيع تر ملي برگزار شود و مقامات ملي كشور در اين مراسم حضور يابند.

** 200 شاعر از شاعران كشورهاي خارجي و داخلي در مراسم شعر عربي رضوي شركت مي كنند
مديركل فرهنگ و ارشاد خوزستان نيز در اين آيين شركت 200 شاعر از شاعران كشورهاي خارجي و داخلي در مراسم شعر عربي رضوي را يادآور شد و گفت: شاعران شركت كننده در اين مراسم از كشورهاي نيجريه، بحرين، قطر، امارات، يمن، سوريه و عراق خواهند بود.
محمد جوروند با بيان اينكه مقدمات ثبت ملي و معنوي آيين ورود امام رضا (ع) فراهم شده است گفت: با اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري در خصوص ثبت ملي و معنوي آيين ورود امام رضا (ع رايزني هايي انجام شده و اميد است امسال ثبت ملي شود.
وي در ادامه گفت: استقبال از برنامه آيين ورود امام رضا (ع) نشان داد كه عشق مردم خوزستان به خصوص مردم خرمشهر به اهل بيت عصمت و طهارت و حضرت آقا امام رضا (ع) بي نظير است.
به گزارش ايرنا آيين نمادين ورود كاروان حضرت آقا امام رضا (ع) به ميهن اسلامي از بلوار ساحلي تا مسجد جامع با حضور استاندار خوزستان، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، مدير فرهنگي منطقه آزاد اروند و تني چند از مسئولان محلي و مردم شهيد پرور خرمشهر برگزار شد.
7100/6064
خبرنگار : كميله حجازي ** انتشاردهنده :محسن بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها