۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82609359
T T
۰ نفر
سردار مومنی: تصویب طرح توزیع تریاك دولتی جای تامل بیشتر دارد

بندرعباس-ایرنا- جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: قاچاق مواد مخدر یك موضوع بین المللی است كه نمی توان با آزمون و خطا و یك تصمیم با آن مقابله كرد و به همین دلیل در تصویب طرح موسوم به توزیع تریاك دولتی باید دقت و تامل بیشتری شود.

به گزارش ایرنا، سردار اسكندر مومنی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از كشف نزدیك به 2 تن تریاك در بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: هر تلاشی در مبارزه با مواد مخدر باید درراستای افزایش هزینه برای قاچاقچیان باشد.
سردار مومنی متذكر شد: شكسته شدن قُبح مصرف مواد مخدر با توزیع دولتی آن یكی از دغدغه های نیروی انتظامی است.
جانشین ناجا در عین حال خاطرنشان كرد:هر تصمیمی كه مراحل قانونی آن گذرانده شود در حوزه مسئولیت نیروی انتظامی اجرایی خواهد شد.
سردار مومنی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تا پایان تیر امسال 264تن مواد مخدر در كشور كشف شده كه در همسنجی با سال گذشته 11درصد افزایش یافته است.
به گفته این مقام ارشد انتظامی از مجموع 264تن مواد مخدر كشف شده،234تن توسط نیروی انتظامی كشف شده كه 80درصد این كشفیات در پنج استان جنوبی و شرقی و جنوب شرقی كشور بوده است.
سردار مومنی ادامه داد : 69درصد كشفیات مواد مخدر در نیروی انتظامی در چهار ماه ابتدای امسال با استفاده از روش های اطلاعاتی بوده و با وجود افزایش فعالیت ها و درگیری ها،شهدای نیروی انتظامی در همین مدت 75درصد كمتر شده است.
*كشف نزدیك به 2 تن مواد مخدر در هرمزگان
سردار مومنی ضمن بازدید از آخرین محموله تریاك كشف شده توسط فرماندهی انتظامی هرمزگان اظهار داشت:این محموله به میزان یكهزار و 920كیلوگرم بزرگترین كشف مواد مخدر فرماندهی انتظامی هرمزگان در سال جاری است.
وی اضافه كرد:این محموله در یك سازه بزرگ لوله بارگیری شده روی تریلر به گونه ای ماهرانه جاسازی شده بود كه با كار اطلاعاتی كشف و یك متهم آن در بندرعباس دستگیر شد.
سردار مومنی مجموع كشفیات مواد مخدر امسال فرماندهی انتظامی هرمزگان را 21تن اعلام كرد كه از میانگین كشوری پایین تر است.
جانشین ناجا با اشاره به برگزاری نشست ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در بندرعباس اظهار داشت:در این نشست مقرر شد با به كارگیری منابع و امكانات بیشتر ،عقب ماندگی هرمزگان از میانگین كشوری كشف مواد مخدر جبران شود.
2094 /1484
خبرنگار : هومن محمدكرمی ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی

سرخط اخبار سیاست