۲ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۲
کد خبر: 82607918
T T
۰ نفر
900هرمزگاني زير پوشش بيمه روستايي سلامت قرار دارند

بندرعباس- ايرنا- معاون بهداشتي و رئيس مركز بهداشت هرمزگان گفت: در حال حاضر 900 هزار نفر از جمعيت روستاها، عشاير و شهرهاي 20 هزار نفر استان زير پوشش برنامه پزشك خانواده و بيمه روستايي قراردارند.

دكتر غلامعلي جاودان روز دوشنبه درگفت وگوبا خبرنگارايرنا افزود: با حمايت ها و توجه ويژه وزارت بهداشت در دولت تدبير و اميد شاخص هاي بهداشتي در هرمزگان از لحاظ كمي و كيفي رشد قابل ملاحظه اي داشته كه آمارهاي ارايه شده از سوي وزارتخانه متبوع مويد اين مطلب است.
وي بيان داشت: براساس نظارت و پايش اداره كل بيمه سلامت و تأييد مديريت شبكه وزارت بهداشت در سال گذشته ، استان هرمزگان در ميان 61 دانشگاه علوم پزشكي كشور در خصوص اجراي برنامه هاي پزشك خانواده و بيمه روستايي جزء دانشگاههاي شاخص و برتر در كشور شناخته شده است.
جاودان تصريح كرد: معاونت بهداشتي دانشگاه در بخش شاخص هاي كمي در جذب و استقرار پزشك، ماما، دندانپزشك و ساير اعضاي تيم با رقم 192 توانسته خود را به حد استاندارهاي لازم برساند.
وي با اشاره به پيشرو بودن هرمزگان در راه اندازي واحدهاي دندانپزشكي و ارتقاء سطح خدمات دندانپزشكي در استان، گفت: اين مقوله نيز از نقاط قوت در اجراي برنامه هاي پزشك خانواده و بيمه روستايي در استان بوده است.
جاودان با اشاره به تلاش هاي در دست انجام به منظور اجراي برنامه پزشك خانواده و بيمه روستايي در مناطق با جمعيت كمتر از 20 هزار نفر، اظهار كرد: 122 مركز خدمات جامع سلامت و 580 خانه بهداشت و پايگاه سلامت در هرمزگان مشغول ارايه خدمات بهداشتي و درماني به مردم استان هستند.
براساس نتايج اعلام شده از سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95، هرمزگان داراي يك ميليون و 766 هزار و 415 نفر بوده كه از اين ميزان افزون بر 500 هزار نفر جمعيت در شهر بندرعباس مركز اين استان ساكن هستند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها