۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82605731
T T
۰ نفر
آمار بازنشستگان مشاغل سخت و زيان آور استان زنجان كاهش يافت

زنجان - ايرنا - مديركل تامين اجتماعي استان زنجان گفت: با آگاه سازي مسئولان استاني و با تشكيل كار گروه و اقدامات مناسب كارفرمايان، آمار بازنشستگان مشاغل سخت و زيان آور در اين استان كاهش يافت.

مسعود علياري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، در ارتباط با وضعيت درخواست بازنشستگي مشاغل سخت و زيان آور افزود: زنجان در گذشته يكي از استان هاي توليدي كشور به شمار مي رفت كه متاسفانه فرهنگ بيمه اي نادرستي در ميان كارگران شكل گرفته بود و همه فكر مي كردند، تمامي افرادي كه در واحدهاي توليدي كار مي كنند،بايد با استفاده از تسهيلات قانون مشاغل سخت و زيان آور بازنشسته شوند.
وي اظهار كرد: طي جلسات برگزار شده با بخش خصوصي و دولتي كارفرماها را نسبت به اثرات سوء اين فرهنگ آگاه كرديم ،چرا كه هر قدر براي ايجاد اشتغال اين استان تلاش شود، تاثيري در كاهش نرخ بيكاري جوانان نخواهد داشت.
علياري افزود: افرادي كه با استفاده از تسهيلات قانون بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور با سن پايين بازنشسته مي شوند، دوباره جذب بازار كار شده و فرصت اشتغال ايجاد شده را تصاحب مي كنند.
مدير كل تامين اجتماعي استان زنجان ادامه داد: بيش از 50 درصد درخواست ها براي اين بازنشستگي در هيات بدوي رد مي شود در صورتي كه در گذشته 98 درصد درخواست ها تاييد مي شد.
علياري افزود: مشكل ديگري كه در بخش مشاغل سخت و زيان آور وجود دارد اين است كه سنجش ميزان آلايندگي كارگاه ها بايد توسط دانشگاه هاي علوم پزشكي انجام شود، اما با توجه به اجراي طرح تحول نظام سلامت و موارد ديگر دانشگاه فرصت اجراي اين كار را ندارد.
وي خاطرنشان كرد: بر اين اساس كار سنجش به بخش خصوصي واگذار شده و اين شركت ها هم حق الزحمه خود را از واحدي كه از آن بازرسي مي شود، دريافت مي كنند به همين دليل مشكلاتي در اين روند ايجاد مي شود، چراكه مدير شركت مي تواند تاثير زيادي بر تصميم كارشناسان داشته باشد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها