۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82604923
T T
۰ نفر
وقوع 4 زمين لرزه درعنبرآباد و جبالبارز خسارتي در پي نداشت

جيرفت- ايرنا-فرماندار جيرفت گفت: زمين لرزه 2 و2.9 ريشتري پنج شنبه شب درعنبرآباد و زمين لرزه 2 و 2.7 ريشتري صبح امروز(جمعه) در جبالبارز جيرفت هيچ گونه خسارت جاني و مالي در پي نداشت.

احمد اميني روش روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بررسي هاي ميداني لازم پس از وقوع اين زمين لرزه ها در بخش جبالبارز اين شهرستان انجام شد.
وي تصريح كرد: بر اساس گزارشات بخشداران و دهياران، اين زمين لرزه هيچ گونه خسارت جاني و مالي در پي نداشته است، با اين وجود نيروهاي امدادي و خدماتي آمادگي لازم را براي واكنش در صورت وقوع پس لزره هاي احتمالي دارند.
فرماندار عنبرآباد هم از آمادگي كامل نيروهاي امدادي اين شهرستان خبر داد و گفت: از شب گذشته تا كنون تمامي نيروهاي امدادي در آمادگي كامل به سر مي برند.
محمد حجتي پور افزود: خوشبختانه زمين لرزه شب گذشته در اين شهرستان هيچگونه خسارتي در پي نداشت.
به گزارش ايرنا از مركز لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، زمين لرزه اي پنج شنبه شب( 29 تيرماه) درساعت 22 و 16 دقيقه و 34 ثانيه به بزرگي2.9 ريشتر درعمق 18 كيلومتري زمين و زمين لرزه اي ديگر در ساعت 22 و 41 دقيقه و 53 ثانيه به بزرگي2.2 ريشتر در عمق 18 كيلومتري زمين شهرستان عنبرآباد را لرزاند.
به گزارش اين مركز، 2 زمين لرزه ديگر نيز صبح جمعه (30 تيرماه) درساعت 8 و 52 دقيقه و 3 ثانيه به بزرگي2 ريشتر درعمق هشت كيلومتري زمين و زمين لرزه اي ديگر در ساعت 9 و 18 دقيقه و 15 ثانيه به بزرگي2.7 ريشتر درعمق هشت كيلومتري زمين، بخش جبالبارز شهرستان جيرفت را لرزاند.
جبالبارز در 46 كيلومتري شمال شهر جيرفت و در راه اصلي جيرفت – كرمان قرار دارد و شهرستان عنبرآباد هم در فاصله 370 كيلومتري مركز استان كرمان قرار دارد.
شهرستان جيرفت با 308 هزار نفر جمعيت از چهار بخش مركزي، اسماعيلي، ساردوئيه و جبالبارز تشكيل شده و در فاصله 230 كيلومتري جنوب كرمان واقع است.
خبرنگار: هادي شفيعي مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب*
7450/6003

سرخط اخبار استان‌ها