۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82604432
T T
۰ نفر
راهب كلاهبردار تایلندی از آمریكا بازگردانده شد

كوالالامپور - ایرنا- یك راهب بودایی فراری كه با پول معبد هواپیمای شخصی و ویلا خریداری كرد و با اتهام سوء استفاده از كودكان به آمریكا گریخت به تایلند بازگردانده شد تا محاكمه شود.

به گزارش ایرنا، رسانه های محلی تایلند روز پنجشنبه اعلام كردند این راهب (مانك) بودایی متهم به زمین خواری، اعمال غیراخلاقی، پولشویی، سوء استفاده از كودكان و خرید هواپیمای شخصی و ویلا با پول معبد است.
تارنمای روزنامه های 'بانكوك پست' و 'نیشن' اعلام كردند توجه افكار عمومی به 'ویراپل سوخول' راهب بودایی سال 2013 پس از انتشار ویدئویی از وی در حالی كه در یك جت شخصی نشسته بود و كیف های بسیار معروف در كنارش قرار داشت، جلب شد.
این قبیل رفتارها در تضاد با آموزه های بودایی و وعده راهبان برای پرهیز از اقلام مادی است.
این راهب بودایی، یكسال پس از آن به دلیل داشتن رابطه غیراخلاقی با یك دختر بچه زیر سن قانونی، از معبد اخراج شد.
سازمان تحقیقات ویژه تایلند وی را كه در یكی از معابد بزرگ بودائیان تایلند فعالیت می كرد، متهم به كودك آزاری، كودك ربایی، فریب عمومی، پولشویی و جرایم رایانه ای كرده است.
پرونده این راهب بودایی در ادامه زنجیره وار رسوایی سال های اخیر مانك های تایلندی است. قاچاق مواد مخدر، روابط غیراخلاقی با پیروان خود از جمله پرونده های این راهبان است.
باتوجه به نگرانی ها در خصوص كاهش بودیسم در تایلند، برخی خواستار انجام اصلاحات اساسی در نهادهای مذهبی این كشور و نهادها نظارتی شده اند.
دولت نظامی تایلند كه از سال 2014 قدرت را پس از كودتا در اختیار گرفته است، سال جاری طرحی را معرفی كرد كه به نظر می رسد به طور قابل توجهی تاثیرات شورای عالی بودیسم در این كشور را كاهش داده است.
'ویراپل سوخول' راهب بودایی كه با فساد مالی و اخلاقی به آمریكا گریخته بود روز چهارشنبه هنگام ورود به تایلند از گفت وگو با خبرنگاران پرهیز كرد.
این راهب سال 2013 پس از انتشار تصاویری از وی كه بر شتری در كنار اهرام مصر سوار بود و حضور در اتاق پرواز هواپیمایی در كارخانه هواپیماسازی 'كانساس' و اظهار علاقه برای خرید این هواپیما، خاك تایلند را ترك كرد.
بازرسان تایلندی تخمین می زنند وی از پیروان خود كه معتقد بودند او می تواند بر روی آب راه برود، با خدایان صحبت كند، آینده را ببیند و از مار كبری در امان بماند، بیش از 32 میلیون دلار كلاهبرداری كرده بود.
این راهب همچنین مدعی ساخت معبد 'امرالد بودا' در كاخ كبیر تایلند بود و بیش از 100 خودرو لوكس برای سفر به نقاط شمالی تایلند داشت كه توسط پلیس و یا ارتش محافظت می شد.
براساس گزارش های منتشر شده وی از سال 2000 كه به عنوان یك راهب جوان به روستایی در تایلند اعزام شد، دستكم با هشت زن رابطه جنسی برقرار كرد و در یك مورد نیز یك دختر 13 ساله را مورد آزار جنسی قرار داد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

سرخط اخبار جهان