۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۲۲:۳۱
کد خبر: 82603028
T T
۰ نفر
المپیاد ورزشی ناشنوایان جهان با حضور 193 شركت كننده ایرانی در تركیه آغاز شد

آنكارا- ایرنا- بیست و سومین دوره المپیاد ورزشی ناشنوایان جهان عصر امروز با حضور 193 ورزشكار ایرانی و با شركت بیش از سه هزار ورزشكار از 97 كشور جهان به میزبانی شهر سامسون تركیه آغاز ‌شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مراسم افتتاحیه این المپیاد عصر امروز با حضور تیم های ورزشی از كشورهای مختلف جهان و نیز تعدادی از مهمانان از جمله محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در تركیه، كندوری سركنسول ایران در طرابوزان و جمعی از ایرانیان علاقه مند در دهكده المپیك شهر سامسون تركیه برگزار شد.
كاروان ورزشی ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران در این دوره با نام علی ابن موسی الرضا(ع) در 13 رشته فوتبال، والیبال، والیبال ساحلی، تكواندو، كاراته، جودو، كشتی آزاد و فرنگی، شنا، بولینگ، تنیس روی میز، دو و میدانی و تیزاندازی در بخش رقابت های ورزشی شركت خواهد داشت.
سید مصطفی كریمی رئیس فدراسیون ورزشهای ناشنوایان مسئولیت هدایت تیم های ورزشی ایران را به عهده دارد.
این المپیاد ورزشی 12 روزه به میزبانی شهر سامسون تركیه تا 30 جولای ادامه خواهد داشت.
در این رقابت‌ها كه بیشترین شمار شركت كنندگان در تاریخ المپیادهای ورزشی ناشنوایان جهان به شمار می رود، 294 ورزشكار از كشور میزبان حضور دارند و ایران یكی از كشورهایی محسوب می شود كه ورزشكاران پرتعدادی را اعزام كرده است.
در این المپیاد، رقابت ها در 20 رشته ورزشی مختلف شامل دو و میدانی، بدمینتون، بسكتبال، بولینگ، دوچرخه سواری كوهستان، فوتبال، گلف، گورش، هندبال، جودو، كاراته، تنیس روی میز، صحرانوردی، والیبال ساحلی، تكواندو، تنیس، والیبال، دوچرخه سواری و شنا برگزار می شود.
این رقابت ها، به لحاظ تعداد شركت كنندگان خارجی بزرگترین مسابقات ورزشی برگزار شده در تاریخ تركیه محسوب می شود و ورزشكاران در 24 منطقه مختلف اسكان داده می شوند و مسابقات نیز در 37 ورزشگاه مختلف در هشت شهرستان استان سامسون برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، المیپاد ورزشی ناشنوایان توسط كمیته بین المللی ورزش های ناشنوایان سازماندهی شده و نخستین بار در سال 1924 در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.
این رقابت ها 22 دوره به ترتیب در كشورهای فرانسه، هلند، آلمان، بریتانیا، سوئد، دانمارك، بلژیك، ایتالیا، فنلاند، آمریكا، یوگسلاوی، سوئد، رومانی، آلمان، آمریكا، زلاندنو، بلغارستان، دانمارك، ایتالیا، استرالیا، تایوان و بلغارستان برگزار شده است.
در رقابت های ورزشی المپیاد ناشنوایان 2017 تركیه، بیشترین شركت كننده در رشته های انفرادی مربوط به بولینگ و در رشته های تیمی مربوط به رشته فوتبال است.
در این المپیاد، همچنین 500 مترجم زبان اشاره برای ناشنوایان از جمله 250 ناشنوا حضور دارند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

سرخط اخبار جهان