۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۷
کد خبر: 82591266
T T
۰ نفر
تاكيد بر لزوم تقويت همكاري‌ها ميان شهرهاي ايران و پرتغال

تهران- ايرنا- گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و پرتغال در مجلس شوراي اسلامي بر لزوم تقويت همكاري‌ها ميان شهرهاي ايران و پرتغال تاكيد كردند.

به گزارش ايرنا، «مصطفي كواكبيان» در ادامه سفر خود به ليسبون امروز- شنبه- با «بازيليو اورتا» شهردار شهر توريستي و فرهنگي سينتراي پرتغال و رئيس سابق آژانس سرمايه‌گذاري اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
براساس اين گزارش، كواكبيان در اين ديدار بر اهميت توسعه گردشگري و ايجاد پيوندهاي خواهرخواندگي ميان شهر سينترا و يكي از شهرهاي فرهنگي و توريستي كشورمان را براي تقويت روابط اقتصادي مورد اشاره قرار داد و بر گفت وگو و رايزني تجار، بخش‌هاي خصوصي و اتاق‌هاي بازرگاني دو كشور تاكيد كرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين با تشبيه شهر سينترا با منطقه لواسانات تهران، از شهردار سينترا براي بازديد از اين منطقه و ساير شهرهاي توريستي ايران دعوت كرد.
گروه دوستي پارلماني كشورمان با رياست مصطفي كواكبيان و همراهي آقايان علي نجفي خوشرودي، احمدعلي كيخا و يوناتن بت كليا در اين ديدار شركت كرده و بر لزوم تقويت همكاري ها ميان شهرهاي ايران و پرتغال تاكيد كردند.

**استقبال از سرمايه گذاران ايراني در پرتغال
«بازيليو اورتا» شهردار شهر سينترا نيز در اين ديدار ضمن ارائه اطلاعاتي درخصوص شهر سينترا و پيشينه و تاريخ شهر، خواستار سرمايه گذاري سرمايه گذاران و علاقمندان ايراني در اين منطقه پرتغال شد.
وي پيشنهاد برگزاري نشست تجار ايراني و پرتغالي و گفت وگو درخصوص توسعه همكاري‌هاي تجاري و اقتصادي در بخش‌هاي مختلف مورد علاقه دو طرف را مطرح كرد.
به گزارش خانه ملت، در اين ديدار اعضاي گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و پرتغال به همراه رئيس كميسيون روابط خارجه و جوامع پرتغالي مجلس پرتغال از قلعه پناي شهر سينترا ديدن كردند.
سيام**3061**تنظيم كننده: ميترا بلندقامتي*شبس*1613*انتشاردهنده: عبدالله غفاري

سرخط اخبار سیاست