۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۶
کد خبر: 82589924
T T
۰ نفر
رئیس سازمان سینمایی: سینماگران از صنعت بازی های رایانه ای بی اطلاع هستند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان سینمایی با بیان اینكه سینماگران از صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران مطلع نیستند، گفت: از طریق خانه سینما برای پیوند میان بازی‌سازان و فیلم‌سازان تلاش خواهیم كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی حیدریان روز جمعه در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای ایران (تی جی سی) در جمع خبرنگاران از بازی‌سازان دعوت كرد تا توانمندی‌های خود را به سینماگران معرفی كنند.
وی اظهار داشت: در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، صنعت فیلم‌سازی و پویانمایی باید به سمت هم‌افزایی و همكاری‌های مشترك حركت كنند.
حیدریان با بیان اینكه حضور گسترده جوانان در نمایشگاه تی جی سی او را سر ذوق آورده است، تصریح كرد: صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیاز به جوانانی زیر 35 سال دارد تا با ذهنی تیز و خلاق به ساخت بازی‌ها مشغول شوند و البته ما در این حوزه غنی هستیم.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: پیام نمایشگاه تی جی سی به دولت این بود كه گنج بزرگی در اختیار داریم اما هنوز به استخراج از این صنعت نپرداخته‌ایم.
حیدریان یادآور شد: باید هرچه زودتر به كمك بازی‌سازان ایرانی، بازار داخل را در اختیار گرفته و از دست تولیدات خارجی خارج كنیم.
وی ادامه داد: با تدوین قوانین و مقررات لازم، باید شرایط را برای فعالیت بازی‌سازان بیش از پیش فراهم كنیم.
رئیس سازمان سینمایی با بیان این كه صنعت سینما، پویا نمایی و بازی‌های رایانه‌ای هم خانواده هستند و اساس مشتركی دارند، اضافه كرد: با هر چه دیجیتالی‌ تر شدن این صنایع، فناوری مورد نیاز آنها مشترك شده و در نتیجه این صنایع هم‌افزایی كرده و به هم كمك خواهند كرد.
حیدریان خاطر نشان كرد: سازمان سینمایی نیز به سهم خود تلاش می كند تعامل سیستماتیكی میان آنها شكل بگیرد.
نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران (Tehran Game Convention) با همكاری شركت Game Connection فرانسه كه از 15 تیرماه در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به كار كرد، عصر امروز - جمعه - با برگزاری مراسم اختتامیه به كار خود پایان می دهد.
در این رویداد 120 شركت داخلی و خارجی، بازی‌ساز مستقل و رسانه فعال در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، آخرین توانمندی‌ها، پروژه‌ها و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.
همچنین در این رویداد، بیش از 60 كنفرانس تخصصی در موضوعات متنوع در پنج بخش اصلی فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی برگزار شد.
سخنرانان این كنفرانس‌ها، فعالان موفق و كاركشته صنعت بازی ‌سازی در ایران و جهان هستند كه تجربیات خود را در اختیار شركت‌كنندگان در این رویداد قرار دادند.
حضور سخنرانانی از شركت‌های توانمند داخلی و همچنین سخنرانان خارجی از شركت‌هایی چون Riot Games، Microsoft، Eidos، Zynga، Ubisoft و Insomniac از نكات قابل توجه این رویداد است.
علاوه بر كنفرانس‌ها سه پنل تخصصی در حوزه توسعه بازار، برندسازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار شد.
این پنل‌ها، فرصت مناسبی برای بحث و گفت‌وگو میان فعالان ایرانی و خارجی صنعت بازی‌های رایانه‌ای فراهم كرد تا در فضایی مناسب، نظرات و دیدگاه‌های مختلف را بیان كنند.
برپایی شش كلاس تخصصی یك روزه، از دیگر برنامه‌های این رویداد بود و مدرسان بین‌المللی این كلاس‌ها به صورت فشرده، موضوعات مهم و كاربردی را در حوزه‌های فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی، به شركت‌كنندگان آموزش دادند.
فراهنگ**1883*1436*خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار:داود پورصحت**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ