۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۵
کد خبر: 82588203
T T
۰ نفر
یورش جمعی از حامیان دولت ونزوئلا به ساختمان كنگره

تهران - ایرنا - دهها تن از حامیان دولت «نیكلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا ظهر چهارشنبه (به وقت محلی) به ساختمان كنگره این كشور كه تحت كنترل احزاب مخالف دولت است، یورش بردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان كه از در اصلی وارد ساختمان شده بودند، توانستند خود را به راهروها برسانند و دستكم سه نماینده كنگره ونزوئلا را زخمی كنند.
این افراد كه در گزارشها «حامیان دولت ونزوئلا» خوانده شده اند، اقدام به آتش افروزی در محوطه داخلی ساختمان كنگره كردند و با ماموران امنیتی درگیر شدند.
تنش ها در ونزوئلا در هفته های گذشته به شدت افزایش یافته است. تنها در سه ماه گذشته بیش از 90 نفر در جریان تظاهرات های ضد دولتی كشته شده اند.
معترضان دولت مادورو را در ایجاد وضعیت نا به سامان اقتصادی مقصر می دانند. رئیس جمهوری اما توطئه «سرمایه داران تحت حمایت آمریكا» را عامل بحرانی می داند كه اقتصاد این كشور را فلج كرده است.
«طارق العیسمی» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا پیش از حادثه روز چهارشنبه، در صحن مجلس ملی این كشور حاضر شده و طی یك نطق جنجالی، حامیان دولت را به قدرت نمایی تهییج كرده بود.
مادورو با وجود بالا گرفتن تنشها، همچنان حمایت افسران عالی رتبه نظامی را دارد؛ موضوعی كه موجب شده تا احتمال كودتا برضد دولت منتفی شود.
شبس ** 9386 ** 1574 ** مترجم: مهران معینی جم ** انتشار دهنده: محسن تهوری

سرخط اخبار جهان