۸ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۹
کد خبر: 82580739
T T
۰ نفر
تداوم اجرای عملیات كارگاهی منطقه ویژه اقتصادی نمین

اردبیل - ایرنا - مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: عملیات كارگاهی منطقه ویژه اقتصادی نمین با قوت تمام در حال اجرایی شدن است.

محمد شهباز علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه منطقه ویژه اقتصادی نمین از چند ماه پیش وارد مرحله عملیات كارگاهی شده افزود: اجرای عملیات كارگاهی و عمرانی این مگاپروژه استانی با عزم مسوولان استان با قوت تمام به پیش می رود.
وی با بیان اینكه این مگاپروژه اقتصادی در سال 85 مجوزهای لازم را از هیات دولت كسب كرده و با طی مراحل مختلف به تصویب نهایی دولت رسیده گفت: در همان سال بعد از اخذ مجوزهای قانونی اجرای این پروژه به كلی به فراموشی سپرده شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین تاكید كرد: با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید اجرای این طرح وارد فاز جدید شده و روح تازه گرفت، تمامی زیر ساخت ها از قبیل آب ، برق و گاز با پرداخت هزینه های پیش بینی شده برای این طرح مهیا شده است.
شهباز علیزاده با بیان اینكه برای راه دسترسی این منطقه 2 طرح درنظر گرفته شده بود گفت: استفاده مشترك از جاده شهرك صنعتی شماره 2 و همچنین ایجاد راه جدید با استفاده از عقب كشی فنس های فرودگاه جز این 2 ایده بودند كه همچنان هم در حال پیگیری برای استفاده از این 2 مسیر به عنوان راه اصلی دسترسی به منطقه هستیم.
وی گفت: با هزینه یك میلیارد و 500 میلیون ریالی راه دسترسی موقت به این منطقه راه اندازی و عملیات كارگاهی با استفاده از این جاده در حال انجام است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار كرد: برای اجرای فنس كشی این طرح اقتصادی نیز طرح های مختلفی به گمرك كشور ارائه شده كه در روزهای آینده با حضور نمایندگان این سازمان و تصویب یكی از طرح های پیشنهادی عملیات فنس كشی نیز آغاز می شود.
وی عنوان كرد: طرح مطالعات زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی نیز انجام و با حمایت مسوولان ارشد استانی در كمیسیون ماده 8 تصویب و تایید شده است.
شهبازعلیزاده با اشاره به اینكه در اجرای مراحل مختلف این مگاپروژه پذیرای نقد دلسوزانه و سازنده از سوی هر فرد حقیقی یا حقوقی بودیم ادامه داد:برای ادامه این راه بزرگ و در جهت تحقق اهداف بزرگ و دراز مدت اقتصادی استان نیازمند حمایت و نقد منصفانه تمامی مردم هستیم.
وی در ادامه از نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بخاطر حمایت های بی دریغ از زمان آغاز اجرای این طرح قدردانی كرد.
منطقه ویژه اقتصادی نمین در نزدیكی فرودگاه اردبیل به عنوان یكی از مطالبات جدی مردم استان اردبیل در سال 85 در هیات دولت و در سال 89 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
در سال های گذشته پس از كناره گیری چند شركت از اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در نهایت با پیگیری استاندار اردبیل و مطابق تصویب هیات وزیران، شركت سرمایه گذاری شاهد زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مسوول اجرا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین تعیین و معرفی شد.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7120

سرخط اخبار استان‌ها