۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۱
کد خبر: 82580471
T T
۰ نفر
رئیس فدراسیون فوتبال روسیه: تیم ایران بسیار قدرتمند است

مسكو - ایرنا - ویتالی موتكو معاون نخست وزیر روسیه در امور ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال این كشور با اشاره به جایگاه بین المللی فوتبال ایران و راهیابی زودهنگام به جام جهانی 2018 گفت: تیم ایران بسیار توانمند است.

به گزارش ایرنا، موتكو خاطرنشان كرد كه در حال بررسی امكان برگزاری مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم های ایران و روسیه هستیم.
روزنامه ایزوستیا چاپ مسكو روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از رئیس فدراسیون فوتبال روسیه نوشت: در زمان حاضر امكان بازی دوستانه میان تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه بررسی می شود.
روزنامه روسی افزود: دیدار دوستانه تیم های فوتبال روسیه و ایران ممكن است 10 اكتبر (18 مهر) برگزار شود.
بنا به این گزارش، آخرین بار تیم های دو كشور در فوریه 2017 در ابوظبی مسابقه دادند و روسیه با نتیجه یك بر صفر نتیجه را به تیم ایران واگذار كرد.
در همین حال روزنامه ورزشی روسی «ار-اسپرت» امروز در گزارشی با اشاره به امكان دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه نوشت: بازی دوستانه تیم ملی روسیه با یوزهای پارسی راه یافته به جام جهانی فوتبال 2018 در حال بررسی و برنامه ریزی است.
مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 در 11 شهر مسكو، سن پترزبورگ، سوچی، یكاترینبورگ، كالینینگراد، سارانسك، روستوف، قازان، نیژنی نووگورود، سامارا و ولگاگراد برگزار خواهد شد.
روسیه برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات پرطرفدار یك ماهه جام جهانی فوتبال كه 24 خرداد سال 1397 آغاز خواهد شد، تداركات ویژه ای در نظر گرفته است.
از جمله این تدابیر، جذب هرچه بیشتر گردشگر فوتبالی از جمهوری اسلامی است كه در رسانه های این كشور بازتاب یافته است.
رسانه روسی اسپوتنیك نیز از روزسه شنبه انتشار سلسله گزارش های ویژه ای را برای معرفی بیشتر روسیه، سفر به این كشور و جام جهانی برای مخاطبان ایرانی آغاز كرده است.
این رسانه نوشته است: قصد داریم شما را با كشور روسیه و شهرهایی كه میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده دارند، آشنا كنیم، زیرا به دلیل همسایگی و روابط نزدیك دو كشور شاید سال آینده ایرانیان بیشتری برای تماشای بازی های تیم ملی جمهوری اسلامی در مسابقات جام جهانی، راهی روسیه شوند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان