۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۳۲
کد خبر: 82573314
T T
۰ نفر
ورزش همگاني بانوان با تكيه بر فرهنگ عفاف و حجاب باعث نشاط جامعه مي شود

تهران – ايرنا - فرماندار پيشوا گفت: ترويج ورزش همگاني بانوان با تكيه بر فرهنگ عفاف و حجاب به افزايش سطح سلامت و نشاط زنان و جامعه منجر مي شود.

به گزارش ايرنا ، محمدكرم محمدي در جلسه امور بانوان شهرستان پيشوا با اشاره به اهميت غني سازي اوقات فراغت جوانان گفت: تمامي نهادها با همكاري و هماهنگي يكديگر و با اعلام و تجميع ظرفيت هاي خود، زمينه هاي رشد و توسعه شهرستان و بستر مناسبي را براي پركردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فراهم كنند.
محمدي افزود: برنامه‌هاي اوقات فراغت جوانان بايد به گونه‌اي اجرا شود كه جوانان و خانواده‎ها را به سوي مهارت‌آموزي هدايت كند.
وي به ضرورت استفاده از توان مربيان تربيت بدني دانشگاه ها و آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: فرهنگ ورزش بايد در جامعه نهادينه شود و اگر كسي هم به دنبال استفاده از سالن هاي ورزشي نباشد حداقل ورزش پياده روي را در برنامه روزانه خود قرار دهد.
محمدي افزود: متاسفانه يكي از مشكلات جامعه ما بروز بيماري هايي مانند قند خون، چربي و امثال آن است كه اين بيماري ها علاوه بر اين كه از توان انسان مي كاهد، خسران هاي اقتصادي را نيز بر خانواده ها تحميل مي كند كه از مهمترين راه هاي پيشگيري از آن ترويج امر ورزش است.
وي بر لزوم ارتقاي زيرساخت هاي مختلف ورزشي، فرهنگي و هنري شهرستان تاكيد كرد و گفت: پيشوا فاقد زيرساخت هاي مورد نياز يك شهرستان است و اين گونه نيست كه از امكانات خوبي برخوردار بوده و مغفول واقع شده باشد ولي بايد تلاش كنيم از همين امكانات موجود نيز بيشترين استفاده را كنيم.
محمدي هدف برگزاري جلسات شهرستاني را بررسي مشكلات و رفع آنها دانست و افزود: افراد بايد با فكر كارشناسي و با اطلاعات كافي در اين جلسات حضور يابند و با ارائه راهكارهاي عملي زمينه توسعه شهرستان را فراهم سازند .
محمدي اظهار كرد: آسيب هاي اجتماعي از جمله طلاق، اعتياد، بيماري هاي روحي و نظاير آن، مخاطراتي را براي يك جامعه به وجود مي آورند و با ايجاد گسل هاي اجتماعي كه ابتداي بحران هويت است، موجب ايجاد شكاف در جامعه مي شوند و اگر اين گسل ها پر نگردند، بين نسل ها فاصله افتاده و در نتيجه جامعه بدون الگو و نشان خواهد شد.
فرماندار پيشوا گفت: قشر جواني كه در آموزش و پرورش و در سطح دانشگاه ها مي كنند، ظرفيت بي نظيري براي جامعه هستند كه اگر بتوانيم به درستي از آنها استفاده كنيم موجب تقويت پايه هاي فرهنگي جامعه مي شود.
پيشوا با بيش از 80 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سيد حسن ميري - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348

سرخط اخبار جامعه