۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱:۰۶
کد خبر: 82564393
T T
۰ نفر
آئين شب قدر و يابود اميرمومنان (ع) در مسكو برگزار شد

مسكو - ايرنا - آئين شب قدر و سوگواري ضربت خوردن اميرالمومنين حضرت علي (ع) شامگاه سه شنبه در مسجد خاتم الانبياء رزيدانس سفارت جمهوري اسلامي در روسيه و مركز اسلامي مسكو برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين دو آئين همراه با نماز جماعت، مراسم دعا خواني و خواندن قرآن با حضور دهها نمازگزار و روزه دار از ايران و همچنين چند كشور اسلامي از جمله افغانستان، تاجيكستان و جمهوري آذربايجان برگزار شد.
نوحه خواني، واقعه گويي و همچنين شرح روزگار صدر اسلام و بيان مجاهدت ها و مبارزات حضرت اميرالمومنين (ع) توسط مداحان از ديگر بخش هاي آئين شب قدر بود.
آئين شب قدر در مسجد خاتم الانبيا با حضور آيت الله حاج شيخ رجبعلي رضازاده استاد علوم حوزوي و فقاهت و مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه مشهد برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين حبيب محمدنژاد نيز در مراسم مركز اسلامي مسكو با تاكيد بر اهميت شب هاي قدر از نظر تمامي مسلمانان جهان فارغ از مذهب، گفت: فرصت استفاده معنوي از عزيزترين ايام الهي فراهم شده است كه بايد از آن براي رستگاري بهره بگيريم.
وي همچنين با اشاره به عظمت شخصيت و تاثيرگذاري امام علي (ع) در صدر اسلام و گسترش دين مبين، ضربت خوردن و شهادت آن حضرت را يكي از غمبارترين وقايع تاريخ اسلامي برشمرد و بر لزوم حفظ آموزه ها و سفارش هاي آن حضرت به ويژه در نهج البلاغه تاكيد كرد.
اروپام 1516** انتشار دهنده: هادي مولوي نيا

سرخط اخبار جهان