۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۵۶
کد خبر: 82564375
T T
۰ نفر
شركت مشترك ايران و آلمان در خراسان شمالي تاسيس مي شود

بجنورد- ايرنا- سرپرست هيات سرمايه گذاري و تجاري آلماني در سفر به خراسان شمالي از ايجاد شركت مشترك ايران و آلمان در ايران خبر داد.

به گزارش ايرنا، علي بيات در نشست مشتركت هيات تجاري و سرمايه گذاري آلمان با استاندار خراسان شمالي و تجار و بازرگانان اظهار كرد: اين شركت مشترك در صورت تاسيس مي تواند انجام بسياري از كارها و پيگيري ها در زمينه مبادلات تجاري اين دو كشور را سرعت بخشد.
وي با اشاره به سفر استاندار خراسان شمالي به همراه هيات تجاري از اين استان به آلمان در سال گذشته افزود: براي سرعت دادن به اهداف، بنا داريم يك شركت فونيكس را در خراسان شمالي به ثبت برسانيم.
وي خاطرنشان كرد: تلاش داريم تا با ثبت اين شركت براي پيشبرد اهداف در اجراي پروژه هاي مختلف كشاورزي و يا انرژي هاي نو سرعت داده شود.
وي با بيان اينكه خراسان شمالي استاني ويژه براي سرمايه گذاري است و ظرفيت هاي مناسبي در اين زمينه وجود دارد اظهار كرد: بنا داريم تا اولين مراودات تجاري ما با ايران، با خراسان شمالي باشد.
سرپرست هيات سرمايه گذاري وتجاري آلماني به انعقاد تفاهم نامه اين هيات با اتاق بازرگاني خراسان شمالي اشاره كرد و گفت: اميد مي رود با حمايت ها و توجه استاندار، هر چه زودتر شاهد آغاز پروژه ها باشيم.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي نيز در اين نشست از آمادگي براي ايجاد بسترهاي سرمايه گذاري خارجي در بخش آب و فاضلاب در اين استان خبر داد.
غلامحسين ساقي اظهار كرد: اميد است با ورود سرمايه گذار خارجي، تكنولوژي در تصفيه فاضلاب در استان ارتقا يابد.
به گزارش ايرنا در اين نشست، اعضاي هيات تجاري و سرمايه گذاري آلمان در سخناني، مسئولان خراسان شمالي را مهمان نواز خوانده و از همكاري مناسب آنان قدرداني كردند.
آنان اظهار اميدواري كردند تا هر چه زودتر شاهد اجرايي شدن پروژه ها باشند.
به گفته آنان ظرفيت هاي سرمايه گذاري در خراسان شمالي در بخش هاي مختلف از جمله انرژي نو، كشاورزي و صنايع به خوبي معرفي و تبيين شد و به سوال ها به خوبي پاسخ داده شد.
هيات تجاري آلمان كه متشكل از 12 نفر از تجار و بازرگانان ديروز و امروز از مناطق مختلف خراسان شمالي از جمله باغات انگور ، سيب ، برخي مناطق گردشگري و عشايري و همچنين بازديد از مكان هاي پيشنهادي براي راه اندازي نيروگاههاي خورشيدي بازديد كردند.
به گزارش ايرنا، اوايل اسفند سال گذشته بود كه هيات اقتصادي به رياست محمدرضا صالحي استاندار و با حضور جمعي از فعالان بخش خصوصي با عزيمت به دو كشور آلمان و فرانسه كوشيدند با معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري اين استان به صاحبان صنايع و سرمايه اعم از شركت هاي خارجي و ايرانيان مقيم اروپا، هم چنين بازاريابي براي محصولات توليدي بومي اين خطه، گام ديگري براي توسعه ظرفيت هاي اقتصادي و رونق بيشتر عرصه كار و توليد بردارند.
حضور مديران و فعالان اقتصادي مرتبط با سه حوزه كشاورزي، گردشگري و صنعت و معدن به عنوان اولويت هاي اصلي توسعه خراسان شمالي در اين هيات، نويدبخش جذب سرمايه گذاران علاقه مند و ارزآوري و اشتغال زايي مناسب براي اين استان در حال توسعه بود.
* سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به نشاني http://www.irna.ir/nkhorasan و كانال تلگرامي اين خبرگزاري به نشاني https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد براي اطلاع از آخرين اخبار و رويدادهاي استان است.
نشاني ايرناي خراسان شمالي در اينستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنين مردم مي توانند ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود را به نشاني https://t.me/irnaBOJ تگرام كنند.
7185/ 1744خبرنگار: كبري علي آبادي ** انتشاردهنده: علي اصغرافتاده

سرخط اخبار استان‌ها