لاریجانی: آمریكا داعش بین المللی است/ نیروی قدس و سپاه خط قرمز ایران هستند

تهران-ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر و با بیان این كه امروز ما با داعش منطقه ای و نیز داعش بین‌المللی مواجه هستیم، گفت: آمریكا با این كار، خود را در كنار داعش منطقه ای قرار و نشان داد كه خودش داعش بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی روز جمعه در مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران گفت: امروز روز سختی برای ملت ایران است، وداع با عزیزانی كه مظلومانه در اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند كه به ارواح این شهدای عزیز درود می فرستیم.
وی افزود: در این روز همزمان به این دو مركز مورد توجه ملت ایران، حمله تروریستی انجام شد؛ این موضوع نشان دهنده تمركز آن ها بر محورهای مردم سالاری دینی مردم ایران است.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه از رهبر معظم انقلاب برای پیامشان به مناسبت حادثه مذكور تشكر كرد و گفت: این پیام مایه دلگرمی خانواده شهدا و ما شد.
وی تصریح كرد: نگاه كوتاهی به شهدای این واقعه نشان می دهد تروریست ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود یعنی صحن مطهر و مجلس شورای اسلامی بودند و با هدف گیری های كور مردم و كاركنان مجلس را به شهادت رساندند.
لاریجانی در ادامه اسامی این شهدا را از تریبون اعلام كرد.
رییس مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان و رییس جمهوری آمریكا گفت: این اظهارات ننگین است و نشان می‌دهد كه این دوره،‌ دوره برزخ مبارزات تروریستی ملت ها است.
وی ادامه داد: البته از سعودی ها توقعی بیشتر از این نبود؛ امروز آن‌ها مظهریت مبارزه با مردم سالاری و حمایت از تروریست ها را نصب سینه خود كرده اند اما كار آمریكا كه زمانی مدعی مدیریت جهانی برای وصول به دموكراسی و حقوق بشر بود به جایی رسیده كه رئیس‌جمهور آن، دموكراسی را با پول معاوضه می‌كند.
رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریكا سیاست درب های چرخان را به پیش گرفته و دموكراسی حقوق بشر را ذبح كرده و چندصدمیلیون دلار از سعودی ها را به بهانه نشست ریاض می‌بلعد و ننگ چپاول اموال كشورها به بهانه‌های واهی آینده آمریكا را تاریك‌تر می‌كند.
لاریجانی تصریح كرد: آنان نشست ریاض را برگزار كردند و مدعی شدند كه ایران را منزوی كردند در حالیكه بسیاری از كشورها پس از حادثه روز چهارشنبه در كنار ایران قرار گرفتند.
وی در مورد مصوبه اخیر سنای آمریكا گفت: این مصوبه در راستای حمایت از تروریست ها و ایجاد تحریم های جدید علیه ایران است.
لاریجانی گفت: این اقدام درست در حالی اتفاق افتاد كه ملت ایران درگیری با تروریست ها در پارلمان را شاهد بود و سنا، قانونی علیه ملت و حمایت از تروریست ها تصویب كرد كه نشان می‌دهد سنای آمریكا از كمترین عاطفه انسانی برخوردار است.
رییس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: اقدام ننگین آمریكا نشانگر مواجهه ما با دو داعش است.
وی با اشاره به این كه امروز ما با دو داعش در مصاف هستیم، گفت: امروز ما با داعش منطقه ای و دیگری داعش بین‌المللی مواجه هستیم.
لاریجانی گفت: آمریكا با این كار، خود را در كنار داعش منطقه ای قرار و نشان داد كه خودش داعش بین‌المللی است.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام، صحت گفته های امام (ره) و مقام معظم رهبری را بار دیگر به اثبات رساند كه آمریكا شیطان بزرگ است و كسانی كه می خواهند تروریسم را ریشه كن كنند چاره ای جز مبارزه با داعش بین‌المللی یعنی ‌آمریكا ندارند.
وی در مورد وضع تحریم های جدید علیه فناوری هسته‌ای ایران سپاه و نیروی قدس بیان كرد: امروز آن‌ها گستاخی را از حد بدر كردند چرا كه سپاه پاسداران و نیروی قدس مهمترین رزمنده منطقه ای علیه تروریست ها در منطقه هستند و این اقدام آمریكا همراهی با تروریست های منطقه ای را نشان می‌دهد.

** نیروی قدس و سپاه خط قرمز ایران هستند
وی ادامه داد: آن‌ها تصور نكنند كه اختلاف نظرها در ایران مجال مانور شیطانی شان را فراهم می‌كند، سپاه پاسداران یك نیروی مردمی فداكار برای انقلاب اسلامی است و نیروی قدس و سپاه خط قرمز ایران هستند.
لاریجانی گفت: ارتش آمریكا و سازمان سیا پایگاه اصلی تروریسم در منطقه هستند،‌ این اقدام آمریكا صحنه منطقه را شفاف تر و ملت ایران را در مقابله با استكبار و تروریست ها دست ساز آن مصمم كرد و نشان خواهد داد كه نیروهای مسلح و ملت در این مبارزه هم فكرند.
وی همچنین از حضور رئیس‌جمهوری، رئیس قوه قضائیه ، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، فرماندهان نظامی، نمایندگان، وزرا و كاركنان مجلس در مراسم وداع با شهدای ترور قدردانی كرد و گفت كه این حضور نشانگر عزم جدی نظام در این مبارزه اصیل است.
وی در ادامه از نیروهای مسلح ، نیروی انتظامی و سپاه كه در سركوب تروریست ها در روز چهارشنبه با قاطعیت عمل كردند و از سردارسرلشگر عزیز جعفری فرمانده سپاه نیز كه از لحظات اولیه حادثه، در مجلس حضور پیدا كرد، قدردانی كرد.
روز چهارشنبه گذشته در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت كه در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یكی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر كرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاكت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عكس ترویستها اعلام كرد: «تیم عملیاتی داعش كه در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشاركت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تكفیری بودند كه پس از جذب توسط گروهك تروریستی داعش، از كشور خارج شده و در جنایات این گروهك تروریستی در موصل و رقه مشاركت داشتند.»
گروهك تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود.
مراسم تشییع پیكر شهدای این حملات تروریستی امروز – جمعه – در تهران برگزار شد.
سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:امیركاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست