هیات وزیران با كاهش تعرفه برق در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان موافقت كردند

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزیر نیرو در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت گزارشی از بررسی وضعیت مناطق مختلف استان به هیات دولت ارائه كرد كه این امر سبب كاهش تعرفه برق در شهرهای مختلف استان از یك ماه تا 9 ماه به تناسب گرمسیری آنها شد.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی چهارشنبه شب در شورای اداری سیستان و بلوچستان كه با حضور فرمانداران شهرستانهای تابعه استان و مدیران كل و مسئولان ادارات و نهادهای مختلف در سرسرای اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: افطاری امسال دولت به مردم این استان كه در هوای گرم و طاقت فرسا به سر می بردند كاهش تعرفه برق بود.
به موجب این تصمیم، تعرفه نوع گرمسیر (1) برای شهرهای چابهار، كنارك، نگور و دشت یاری با دوره زمانی 9 ماهه (اول فروردین تا پایان آذر) و شهرهای ایرانشهر، دلگان، بزمان و سیستان (زابل، زهك، لیمروز، هامون و هیرمند) با دوره زمانی 6 ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور) تعیین شد.
همچنین تعرفه نوع گرمسیر (2) شامل شهرهای جالق، سیرگان و ایراندگان با دوره زمانی 3 ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد)، تعرفه نوع گرمسیر (3) برای شهرهای میرجاوه، روتك، گورین، نصرت‌آباد، سراوان، سوران و مهرستان با دوره زمانی 3 ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد)، تعرفه نوع گرمسیر (1) و (3) برای شهرهای نیكشهر، قصرقند، فنوج، بنت و اسپكه با دوره‌های زمانی 6 ماهه (اول اردیبهشت تا پایان مهر) و 3 ماهه (فروردین، آبان و آذر) و شهرهای سرباز و راسك با دوره‌‌های زمانی 6 ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور) و یك ماهه (مهر) و تعرفه نوع گرمسیر (4) شامل شهرهای زاهدان و خاش با دوره زمانی 3 ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد) تعیین گردید.
وی بیان كرد: 600مگاوات برق در سیستان و بلوچستان كمبود داریم كه این میزان برق از استانهای كرمان و خراسان جنوبی تامین می شود.
وی ادامه داد: برق جمعیت یك میلیون و 300 هزار نفری زاهدان و منطقه سیستان تنها از نیروگاه 22 مگاواتی تامین می شود.
وی بیان كرد: اگر گاهی برق با افت فشار در سیستان و بلوچستان مواجه می شود حاصل عدالت در توزیع برق است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 530 روستا از ابتدای دولت یازدهم تا كنون در استان برق رسانی شد.
هاشمی اظهار داشت: 110 هزار مشترك برق جدید در دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان به مشتركان واگذار شده است.
وی بیان كرد: 27 درصد جامعه سیستان و بلوچستان كه امروز از نعمت برق برخوردار هستند محصول دولت یازدهم است.
وی افزود: قبل از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 540 مگاوات برق با آورده بخش خصوصی و با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال در زاهدان كلنگ زنی شد.
وی ادامه داد: همچنین 160 مگاوات برق در چابهار توسط بخش خصوصی كلنگ زنی شده است.
وی اضافه كرد: برای نخستین بار در كشور نیروگاه 50 مگاواتی برق بادی در سیستان و بلوچستان كلنگ زنی شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به فرمانداران و مدیران كل استان گفت: با رسانه ها ارتباط بگیرید و دستاوردهای دولت و نظام جمهوری اسلامی را بیان كنید.
هاشمی اظهار داشت: هیچ فرماندار و یا مدیركلی نباید حاشیه امنی داشته باشد.
وی با اشاره به نامگذاری سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد ناشناخته گردشگری ایرانیان افزود: گردشگری باید جدی گرفته شود و هر اداره ای میزبان یكی از همایش های مدیران كل استانهای كشور در استان باشد.
وی بیان كرد: این همایش ها به صورت گردشی در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان برگزار شود.
وی با بیان اینكه سیستان و بلوچستان سومین استان كشور در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در كشور است گفت: یك میلیارد و 300 میلیون دلار تفاهم و توافق حاصل از سرمایه گذاری خارجی در سطح استان صورت گرفته است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخابات اظهار داشت: این استان از نظر میزان مشاركت در انتخابات شگفتی ساز بوده است.
هاشمی اظهار داشت: چهار سال دوم دولت دوازدهم باید به مراتب بهتر از دوره یازدهم باشد.
وی ادامه داد: بار سنگین رای مردم بر دوش همه مدیران و فرمانداران باید سنگینی كند و با انرژی مضاعف مشغول به خدمت به مردم باشند.
3213**خبرنگار و انتشاردهنده: اكبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها