۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82553712
T T
۰ نفر
ایران و روسیه، نقشه راه همكاری در بخش انرژی امضا كردند

تهران- ایرنا- ایران و روسیه با هدف توسعه همكاری های در بخش انرژی و صنعت نفت، نقشه راه همكاری امضا كردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از وزارت نفت، نقشه راه همكاری ایران و روسیه به امضای امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت در امور بین الملل و كیریل مولوتسوف معاون وزیر انرژی روسیه به عنوان رئیسان ایرانی و روسی كارگروه انرژی رسید.
نقشه راه همكاری ایران و روسیه بر اساس سطح عالی همكاری میان 2 كشور و با تاكید بر فعالیت ثمربخش گروه كاری ایران و روسیه در زمینه انرژی تنظیم شده است.
تعامل فعالانه شركت‌های ایرانی و روسی برای توسعه و گسترش همكاری تجاری برای چشم انداز میان مدت نیز در این سند گنجانده شده است.
مدیران ارشد وزارت نفت، شركت ملی گاز ایران، شركت ملی نفت ایران، وزارت نیرو، شركت ‌های توانیر و تولید نیروی برق حرارتی در كنار شركت‌های بزرگ روسی در گروه كاری انرژی ایران و روسیه به صورت فعال حضور داشتند و راه‌های همكاری را با یكدیگر بررسی كردند.
دومین نشست گروه كاری ایران و روسیه در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، برق و آب 11 و 12 خردادماه همزمان با برگزاری همایش اقتصادی بین المللی سن پطرزبورگ 2017 برگزار شد. این همایش اقتصادی بصورت سالانه برگزار می شود و یكی از بزرگترین همایش ‌های اقتصادی جهان است كه به مسائل اقتصادی و كسب و كار می پردازد.
این همایش در طول یك دهه گذشته به یك صحنه بین ‎المللی پیشرو برای بحث در باره مسائل مهم اقتصادی كه روسیه و اقتصاد جهانی با آن مواجه است، تبدیل شده و توانسته بیش از 10 هزار شركت كننده بین المللی و روسی را از جمله قدرت‌های اقتصادی جهان و دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و جوامع مدنی جذب كند.
همایش بین المللی اقتصادی سن پطرزبورگ برای نخستین بار در سال 1997 میلادی برگزار شد و از سال 2006 همه ساله تحت نظارت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه كه امسال در این مراسم شركت كرد، برگزار می‎شود.
پویایی اقتصاد جهانی، موضوع‎های مورد بحث اقتصادی روسیه، تمركز بر عامل نیروی انسانی و موانع ظهور فناوری محور میزگردها و نشست‌های تخصصی این همایش بوده است.
زمانی نیا كه برای حضور در دومین كارگروه انرژی ایران و روسیه در سن پطرزبورگ حضور داشت به دعوت روس ها، در میزگرد تخصصی انرژی «همایش بین‌المللی اقتصادی سن پطرزبورگ 2017» حضور یافت و افزون بر مذاكره با شركت ‌های مطرح روسی، فرصت‌ها و مزیت‌های كاری و سرمایه گذاری را در شرایط كنونی ایران تبیین كرد.
به گزارش ایرنا، همكاری های ایران و روسیه در صنعت نفت در حال توسعه است به طوری كه حدود هفت تفاهمنامه مطالعاتی میدان های نفتی میان ایران و روسیه امضا شده است.
همچنین ایران و روسیه توافق كرده اند ایران روزانه 100 هزار بشكه نفت به روسیه بفروشد كه روس ها قرار است این نفت را در بازارهای اروپا عرضه كنند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام*2022**1561** خبرنگار: میثم طاهری**انتشار:مژگان توانا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد