۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۱۲
کد خبر: 82547596
T T
۰ نفر

معرفي فرآورده هاي جديد گياهان داروئي در سال 96

۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۱۲
کد خبر: 82547596
معرفي فرآورده هاي جديد گياهان داروئي در سال 96

رئيس پژوهشكده گياهان دارويي جهاد دانشگاهي با اشاره به معرفي 2 فرآورده براي كنترل ديابت و آلزايمر در سال گذشته، گفت: امسال نيز فرآورده‌هاي جديدي را معرفي خواهيم كرد.

به گزارش ايرنا، شمسعلي رضازاده در ديدار مدير كل دفتر امور اقتصادي وزارت جهاد كشاورزي از پژوهشكده گياهان دارويي جهاد دانشگاهي كه روز يكشنبه صورت گرفت با اشاره به اينكه آغاز كار اولين مركز تحقيقات گياهان دارويي كشور به سال 63 باز مي‌گردد، افزود: پس از آن جهاد دانشگاهي با هدف ايجاد يك مركز ملي ايجاد مركز ملي تحقيقات گياهان دارويي را به تصويب رساند.
وي ادامه داد: معرفي محصولات حاصل از آلوئه‌ورا و آويشن توسط اين مجموعه صورت گرفته و كار بر روي يك گونه خشخاش ايراني براي توليد پيش‌نيازهاي ضد درد نيز در اين مجموعه در حال انجام است.
رضازاده با اشاره به انجام اقدماتي در حوزه بيوتكنولوژي گفت: كشت بافت، اصلاح ژنتيك و استخراج و خالص‌سازي مواد موثر گياهان دارويي در اين پژوهشكده صورت مي گيرد و در كنار اين اقدامات خدمات مربوط به آناليز را به مجموعه‌هاي خارج از پژوهشكده ارائه داده مي شود.
وي افزود: 12 فرآورده جديد اين مجموعه پس از طي فاز سلولي-مولكولي و فاز حيواني، فاز كلينيكي را نيز طي كرده كه مجوز وزارت بهداشت براي تعدادي از آنها صادر و تعدادي ديگر نيز در حال اخذ مجوز است.
وي به فعاليت‎هاي تجاري در توليد فرآورده‌هاي دارويي اين پژوهشكده اشاره كرد و گفت: اين اقدام با توليد دمنوش‌هاي گياهي، توليد كپسول‌هاي دارويي و توليد شربت و مايعات دارويي پيگيري مي‌شود.
رضازاده با اشاره به توليد نشا گياهان دارويي و تكثير بذر در حجم قابل قبول افزود: پژوهشكده گياهان دارويي تمايل دارد حمايت خود از كشاورزان را با چنين فعاليت‌هايي انجام دهد.
1535/6155خبرنگار:مريم صوفي**انتشار دهنده:داريوش غفاري

سرخط اخبار استان‌ها