۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82547320
T T
۰ نفر

مردم براي تنظيم بازار از گوشت منجمد استفاده كنند

۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82547320
مردم براي تنظيم بازار از گوشت منجمد استفاده كنند

جيرفت - ايرنا - مدير شركت پشتيباني امور دام جنوب استان كرمان گفت: تفاوت چنداني بين ارزش غذايي گوشت منجمد و تازه نيست و بهتر است مردم براي تنظيم بازار مصرف از گوشت منجمد استفاده كنند.

به گزارش ايرنا جواد شهرياري روز يكشنبه در نشست ستاد تنظيم بازار جيرفت افزود: بسياري از هموطنان در مصرف گوشت منجمد شك دارند و گمان مي‌كنند از آنجا كه اين گوشت‌ها منجمد هستند و مسافتي طولاني را براي رسيدن به كشور طي كرده‌اند، فاقد ارزش غذايي بوده و حتي مصرف حبوبات به آنها ارجحيت دارد.
وي عنوان كرد: براساس نظر كارشناسان بهداشتي در حقيقت، تفاوت گوشت منجمد با گوشت تازه در اين است كه بعد از كشتار دام، گوشت به كمك روش‌هاي خاص فريز مي‌شود.
وي گفت: اين روش انجماد در فريزهاي بزرگ و صنعتي صورت مي ‌گيرد كه در آنها هم مي‌توان گوشت با استخوان و هم گوشت فيله‌شده را فريز كرد براي آنكه آب موجود در گوشت كاملا يخ بزند روش‌هاي ياد شده موثرتر هستند.
مدير شركت پشتيباني امور دام جنوب كرمان افزود: گوشت منجمد الزاما بايد در فريزر و دماي 20- تا 18- سانتي‌گراد تا زمان مصرف نگهداري شود به اين ترتيب مي‌توان گوشت را تا 2 سال هم ذخيره كرد اين در حالي است كه مردم در كشور ما گوشت تازه را به تدريج فريز مي كنند و در اين حالت گوشت بسياري از مواد خود را از دست مي دهد.
وي گفت: مردم جنوب استان تمايل چنداني به استفاده از گوشت منجمد ندارند در حالي كه اين گوشت به ميزان كافي در سردخانه هاي ما موجود است و در صورت تمايل مردم به خريد گوشت منجمد، كنترل و تنظيم بازار هم براي مسئولان بهتر انجام مي شود.
وي اظهار كرد: گوشت سفيد در جنوب استان از استان هاي گلستان، مازندران، فارس و مركزي و گوشت قرمز هم عمدتا از كشور برزيل تامين مي شود.
قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ هفته گذشته در جيرفت به حدود 78 هزار ريال رسيد.
شهرستان جيرفت به دليل داشتن شرايط ويژه، نزديكي به بندر شهيد رجايي و دارا بودن يك باب سردخانه مجهز به سامانه باكس‎ پالت و گاز آمونياك يكي از مناطق پشتيباني در زمينه ذخيره‎ سازي و تأمين مواد پروتئيني كشور است.
شركت پشتيباني امور دام جنوب كرمان هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، رودبارجنوب، كهنوج، قلعه گنج، فارياب و منوجان را زير پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسني
6003/3028

سرخط اخبار استان‌ها