۶ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۴۶
کد خبر: 82546595
T T
۰ نفر

ایران روابط خود با ونزوئلا را تحكیم می بخشد

۶ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۴۶
کد خبر: 82546595
ایران روابط خود با ونزوئلا را تحكیم می بخشد

مادرید- ایرنا- «مصطفی اعلایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا پیش بینی‌ كرد كه روابطی كه بین دو كشور وجود دارد با پیروزی دكتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت خبری 'اولتیماس نوتیسیاس' ونزوئلا، اعلایی روز شنبه در كنفرانسی مطبوعاتی، با اشاره به سیاست های ایران، گفت: تهران برای حفظ روابط در چارچوب همكاری جنوب - جنوب تاكید دارد و آن را تقویت خواهد كرد.
او تصریح كرد: ایران و ونزوئلا ارتباط بسیار خوبی‌ دارند و این مهم ادامه خواهد داشت. امیدواریم كه هر دو كشور از نزدیكی روابط و ایجاد فرصت ها به خوبی بهره مند شوند.
اعلایی همچنین خواهان تعمیق روابط با كشورهای آمریكای لاتین شد.
دیپلمات ارشد ایرانی از سوی دیگر از تمدید قرارداد نفتی‌ امضا شده در اواخر سال 2016 با كشورهای عضو سازمان كشورهای صادر كننده نفت اوپك و دیگر تولیدكنندگان نفت استقبال كرد.
سفیر ایران در ادامه تصریح كرد: من مطمئن هستم كه این توافق به بهبود قیمت نفت خام كمك خواهد كرد.
وی یادآورشد: معتقدم كه در طول ماه های اخیر، قیمت هایی‌ كه داشتیم ناعادلانه بود و این برای سیستم اقتصاد جهانی‌ مناسب نبود.
نماینده دستگاه دیپلماسی ایران گفت: سیاست ایران برای تعیین قیمت نفت به شكل عادلانه است به شكلی كه برای تولید كننده و مصرف كننده انرژی با صرفه باشد.
اعلایی از سوی دیگر، ضمن تجلیل از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با مشاركت 72 درصدی رای دهندگان در انتخابات بار دیگر دكتر روحانی با بیش از 56 درصد آرا انتخاب شد و مردم نشان دادند كه ایران دموكراتیك ترین كشور در خاورمیانه است.
وی همچنین خشونت ها در ونزوئلا و تروریسم جهانی‌ را با اشكال مختلف مردود دانست.
اروپام **5*491*شبس *1488 *انتشاردهنده: بهمن بامداد**

سرخط اخبار جهان