ظریف: آفریقا از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است

تهران - ایرنا - محمد جبراییل سیسه وزیر مشاور در امورخارجه سیرالئون با دكتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه كشورمان دیدار كرد. در این دیدار در خصوص چگونگی افزایش همكاریهای دو كشور در همه زمینه ها گفتگو و تبادل نظر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه، ظریف عصر چهارشنبه در این دیدار گفت: آفریقا از لحاظ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و گسترش روابط با آفریقا از ابتدای انقلاب در اولویت ما بوده است.
وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی موجود در روابط دو كشور ایران و سیرالئون افزود: در دوران جدید ریاست جمهوری جناب آقای دكتر روحانی می توانیم با استفاده ازمكانیزم های عملی، روابط اقتصادی دو كشور را بیش از گذشته افزایش دهیم.
وزیر امور خارجه كشورمان استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی دو كشور را در این زمینه مهم ارزیابی كرد.‌
ظریف همچنین با اشاره به حوادث تروریستی در برخی از كشورهای اروپایی و آفریقایی، آمادگی كشورمان را برای همكاری با سیرالئون در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اعلام كرد.
وزیر مشاور در امور خارجه سیرالئون نیز در این دیدار ضمن تاكید بر اهمیت روابط كشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش روابط در همه زمینه ها در دستور كار دولت متبوعش قرار دارد.
محمد جبرییل سیسه افزود: در سال 2015 میان دو كشور یك یادداشت تفاهم همكاریهای اقتصادی به امضاء رسیده و كشورش خواهان استفاده روز افزون از ظرفیت های اقتصادی ایران است.
وی سپس بر نقش تعیین كننده ایران برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و همچنین در زمینه مبارزه با تروریسم تاكید كرد و اظهار داشت: كشورش آماده همكاری با ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.
شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری

سرخط اخبار جهان