۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82533172
T T
۰ نفر
نماینده ارمنی ادوار مجلس: دیدار ملی پای صندوق رای/  ایران در قلب ارامنه جهان است

مسكو - ایرنا - وارتان وارتانیان نماینده پیشین ارامنه تهران و شمال در مجلس گفت: ایران در قلب ارمنی های جهان قرار دارد و خانه امن ما است كه برای پاسداری و شكوه آن، 29 اردیبهشت با همه ایرانیان پای صندوق های رای وعده دیدار ملی داریم.

به گزارش ایرنا، وارتانیان چهره سرشناس ارامنه منطقه خاورمیانه و اوراسیا كه در ایروان پایتخت ارمنستان حضور دارد، در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: حضور یكپارچه و همكانی ملت در رای گیری ریاست جمهوری، نمود بارز حمایت مردم از حاكمیت است و همچنین بازتاب گسترده اخبار و مطالب مرتبط با آن در عرصه جهانی برای سربلندی و تقویت قدرت ملی با توجه به شرایط بحرانی منطقه اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: انتخابات پیش رو به ویژه در مقطع كنونی و شرایط پرتنش جهانی اهمیت خاصی دارد و این واقعیت بین همه ایرانیان از جمله جامعه ارامنه هم مطرح است و از این رو ما ارمنی ها قصد داریم، مشاركت خود را به جهانیان نشان دهیم كه تا چه حد در جمهوری اسلامی ایران موثر، نافذ و به اصطلاح همگان تاثیرگذاریم.
وارتانیان تاكید كرد: هدف حضور ملی در رای گیری، انتخاب شخصیتی است كه بتواند برای بهروزی ملت، توسعه، آبادانی و ترقی بیشتر ایران گام های موثری بردارد و از سوی دیگر، مشاركت فراگیر نشان می دهد، ایرانیان و همچنین ارامنه تا چه میزان نسبت به سرنوشت كشور حساس هستند و به آن اهمیت می دهند.
شخصیت ارمنی ایران ادامه داد: بارها و بارها، مقام معظم رهبری در باره ضرورت مشاركت یكپارچه در رای گیری ها تاكید كرده اند و اقشار مختلف ارامنه نیز از جمله روستانشینان، شهرنشینان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه تا بقیه برای انجام وظیفه میهنی نه تنها در انتخابات پیش رو بلكه هر مناسبت مهم برای ایران، مانند همیشه حضوری یكپارچه خواهد داشت.
وارتانیان نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در ادوار مختلف مجلس همچنین گفت: هیچگاه احساس نكرده ام باید تاكید كنم، جامعه ارمنی در انتخابات حضور یابد، زیرا خود جوش در رای گیری شركت خواهند كرد و رای خود را به شخصیتی خواهند داد كه همسو با منافع ملی، بهروزی ملت و توسعه و آبادانی ایران باشد.
وی همچنین افزود: ایران پناهگاه امن ارامنه پس از وقایع سال 1915 تركیه در دوران عثمانی شد و نسبت به وقایع آن دوران نیز خواسته های خود را مطرح می كنیم.
نماینده اسبق مجلس همچنین در باره جامعه ارامنه ایران گفت: باید حتما براین نكته تاكید كنم كه ارمنی ها در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و به ویژه دفاع از منافع ملی كه نمود بارز آن حضور یكپارچه و جانفشانی رزمندگان ارامنه در جبهه های جنگ تحمیلی بود، مشاركت داشته اند، دارند و خواهند داشت.
وارتانیان ادامه داد: همزمان با این مشاركت فراگیر، برای طرح خواسته های خود نیز در نشست های خصوصی و عمومی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رایزنی كرده و می كنیم و انتظار داریم رئیس جمهوری آتی نیز به درخواست های ما رسیدگی كند.
نماینده پیشین مجلس اظهار كرد: تقاضاهای ارامنه از دولت و حكومت مانند همه ایرانیان برخورداری از رفاه و امكانات بیشتر، ارتقای شرایط تحصیلی و همچنین حضور گسترده تر در سازندگی ایران است.
وی در پایان مصاحبه مصاحبه با ایرنا گفت: ایران برای ما بسیار عزیز است و همواره در قلب و دل ارامنه جهان جای دارد. وجود آثار تاریخی و باستانی صدها ساله این پیوندها را مستحكم تر كرده است. تاكید می كنم، آثار كهن مرتبط با ارامنه، كلیساهای قدیمی در ایران چه مرتبط با مسیحیت یا آنها كه سرچشمه ارمنی های جهان است به ویژه كلیسای تادئوس قدیس (قره كلیسا در چالدران استان آذربایجان غربی) با اقدام وزارت خانه های مرتبط و همچنین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نگهداری، مرمت و حفاظت شده كه این اقدام ها توسط كارشناسان مسلمان انجام گرفته وهزینه های بالایی هم صرف شده است.
وارتانیان روز دوشنبه نیز در نشستی با فارسی آموزان و مقام های ارمنی در منطقه دوین كه با حضور سیدكاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان نزدیك شهر آرتاشات در استان آرارات این كشور برگزار شد، گفت: نقش ایران در پاسداشت میراث فرهنگی ارامنه بویژه حفاظت از ابنیه تاریخی و كلیساها ارزشمند و مصداق بارز نوعدوستی، اهمیت دادن به انسانیت، عمل به آموزه های الهی، انسانی و همچنین فرهنگ و ادب كهن ایران است.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان