۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۶:۰۸
کد خبر: 82525005
T T
۰ نفر
آمریكابرغم مخالفت تركیه تسلیح كردهای سوری را تسریع می كند

بغداد-ایرنا- رسانه های عراقی چهارشنبه شب از قول سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی خبردادند كه آمریكا برغم مخالفت تركیه، به سرعت كار تسلیح كردهای سوری را آغاز خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، السومریه نیوز به نقل از رسانه های غربی نوشت:جان دوریان سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی اعلام كرده كه برغم انتقادهای رجب طیب اردوغان، واشنگتن نیروهای حافظ خلق سوریه را به سرعت مسلح خواهد كرد.
وی گفت: بخشی از سلاح و تجهیزات مورد نیاز كردها در منطقه وجود دارد و می تواند به سرعت در اختیار نیروهای حافظ خلق سوریه قرار گیرد.
پس از آنكه كاخ سفید وزارت دفاع آمریكا پنتاگون را در خصوص مسلح كردن كردهای سوری مجاز دانست، اردوغان رئیس جمهور تركیه به انتقاد ازاین تصمیم آمریكا پرداخت و خواستار تجدید نظر فوری در این تصمیم واشنگتن شد.
اردوغان همچنین چهارشنبه شب گفت كه در مذاكرات خود با ترامپ در 16 ماه می جاری این مساله را در دستوركار مذاكراتش قرار خواهد داد.
تركیه نیروهای كرد سوری را وابسته به پ.ك.ك، حزب كارگران كرد تركیه می داند كه در جنگ با این گروه بسر می برد و آن را یك گروه تروریستی معرفی كرده است.
ناظران آگاه معتقدند كه تسلیح كردهای سوری در نهایت، به قدرت گرفتن هرچه بیشتر پ.ك.ك منجر می شود و اوضاع را برای آنكارا دشوار می سازد، از همین رو دولت تركیه به شدت از این اقدام آمریكایی ها خشمگین شده است.
شبك**خاورم*4*1770*1708**انتشار«‌علیرضا ارشادی

سرخط اخبار جهان