۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82520310
T T
۰ نفر
26 هزار تخت به مجموع تخت های بیمارستانی كشور اضافه شد

ارومیه- ایرنا- معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه هم اكنون 120 هزار تخت بیمارستانی در كشور وجود دارد، گفت: 26 هزار تخت از این تعداد در دولت تدبیر و امید تامین شده است.

هادی ایازی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر میانگین تخت بیمارستانی در كشور به میزان 1.7 تخت برای هزار نفر نیازمند ارتقاست و هدف گذاری برای رسیدن به 2.2 تخت برای هر هزار نفر در دستور كار قرار دارد.
وی با بیان اینكه دستیابی به این میزان تخت بیمارستانی با مشاركت بخش خصوصی و خیران امكان پذیر است، اضافه كرد: در دولت یازدهم تامین حدود 21 هزار تخت جدید هدف گذاری و 6 هزار تخت بیشتر از این میزان محقق شد.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت اظهار كرد: 40 هزار تخت بیمارستانی نیز در دولت یازدهم نوسازی شد و دولت باید در آینده این كمبود تخت را جبران كند.
وی با اشاره به استاندارد جهانی میزان تخت بیمارستانی گفت: استاندارد جهانی متفاوت است و كشوری با 13 تخت برای هزار نفر نیز وجود دارد ولی میزان تخت بیمارستانی در كشور تركیه در همسایگی ایران 2.7 برای هزار نفر است.
ایازی با بیان اینكه همه مردم ایران خیر هستند و مردم انگیزه بالایی برای انجام امور خیر دارند، ادامه داد: هم اكنون بیش از 40 بیمارستان خیریه در حال ساخت و بیش از 40 بیمارستان در حال فعالیت در كشور وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت خیران در تمامی حوزه های سلامت افزود: تعدادی درمانگاه و پلی كلینیك خیریه نیز در كشور وجود دارد كه به مردم محروم خدمات ارائه می دهد.
وی ایجاد معاونت اجتماعی در دانشگاه های علوم پزشكی كشور را زمینه ای برای تسهیل فعالیت خیران عنوان كرد و ادامه داد: دولت با محدودیت های منابع مواجه است و كمك های خیران و مردم نیكوكار برای حل مشكلات مردم ضروری است.
به گزارش ایرنا از مجموع 120 هزار تخت بیمارستانی كشور 15 هزار تخت مربوط به بخش خصوصی بوده و 85 هزار تخت مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است.
بر اساس اظهارات مسئولان حدود 30 هزار تخت بیمارستانی خصوصی برای 10 سال آینده كشور مورد نیاز است.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه