۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۵:۵۸
کد خبر: 82515900
T T
۰ نفر

نماينده مجلس: مجمع خيرين كارآفرين در طبس ايجاد مي شود

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۵:۵۸
کد خبر: 82515900
نماينده مجلس: مجمع خيرين كارآفرين در طبس ايجاد مي شود

بيرجند - ايرنا - رئيس مجمع نمايندگان خراسان جنوبي و نماينده مردم طبس، فرودس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي گفت: با اجرايي شدن طرح تكاپو(توسعه كسب و كار و اشتغال پايدار) در طبس از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ، مجمع خيرين كارآفرين در اين شهرستان راه اندازي مي شود.

محمدرضا اميرحسنخاني چهارشنبه شب در مراسم گراميداشت مقام شهيد مطهري و معلم در طبس افزود: با ايجاد اين مجمع اميدواريم بخشي از مشكلات اشتغال جوانان در اين شهرستان حل شود.
وي ادامه داد: در شهرك صنعتي طبس به دليل اينكه زيرساخت برق كافي نيست امكان توسعه نيست.
اين نماينده مجلس بيان كرد: پيگيري هايي براي رفع اين مشكل انجام شده است و مسئولان شهرستان هم پيگيري كنند و با حل اين مشكل يكي از جاهايي كه مي توان در طرح تكاپو استفاده كنيم شهرك صنعتي خواهد بود.
وي عنوان كرد: پيگيري مي كنيم كه در طبس واحد نساجي راه اندازي شود.
به گفته اميرحسنخاني ،ميزان بيكاري در طبس علي رغم وجود معادن بسيار زياد و فعال، بالا است.
وي تاكيد كرد: بعضي نمي خواهند اين را بپذيرند و دايم نرخ بيكاري را پايين جلوه مي دهند و همين باعث شده است ما مورد توجه كمتري قرار بگيريم.
نماينده طبس، فرودس، بشرويه و سرايان در مجلس افزود: مي گويند نرخ بيكاري در خراسان جنوبي 2درصد كمتر از متوسط كشوري است كه ما اين آمارها را خيلي قبول نداريم و در جلسات مختلف هم اعلام كرديم.
وي با اشاره به پيگيري هاي انجام شده براي راه اندازي كارخانه زغال كك طبس و معدن پروده 4 افزود: بايد اين كارخانه ها فعال شوند تا بتوانيم نرخ بيكاري را كاهش دهيم.
اميرحسنخاني با اشاره به سفر معاون وزير راه به خراسان جنوبي افزود: در ديداري كه با مهندس اميني معاون وزير داشتيم وي بيشتر وقت خود را صرف بررسي راه هاي حيطه طبس كردند كه جاي قدرداني دارد.
وي با اشاره به نظارت بر انتخابات شوراها افزود: در مركز استان جلسات متعددي در اين خصوص داشتيم و بسياري از كانديداها را فراخوانديم و نقطه نظر خود را بيان كردند و تعداد زيادي از كساني كه رد صلاحيت شده بودند به انتخابات شوراها برگشتند.
نماينده طبس، فرودس، بشرويه و سرايان در مجلس اظهار كرد: اميدواريم مردم نيز به صورت گسترده در انتخابات شركت كنند چون موضوع اصلي در انتخابات حضور حداكثري مردم است كه مورد نظر مقام معظم رهبري است و ما را در مقابل تعارضي كه عليه ما انجام مي شود بيمه مي كند.
اميرحسنخاني با اشاره وضعيت خشكسالي در استان افزود: تصور مي شد كه با بارندگي هايي ميزان بارش ها بيشتر از سال گذشته باشد، متاسفانه چنين نيست و حتي از سال گذشته بارندگي كمتري بود.
وي ادامه داد: در موضوع اعتبارات خشكسالي و بحران بايد طبس با وضعيتي كه دارد به صورت ويژه ديده شود.
نماينده طبس، فرودس، بشرويه و سرايان در مجلس با گراميداشت هفته معلم و سالروز شهادت شهيد مطهري گفت: استاد شهيد مطهري معلمي توانمند، فقيه بسيار دانا، اسوه برجسته و نويسنده اي توانمند و اسلام شناسي بسيار قدرتمند بود.
وي افزود: هنوز كتاب هاي شهيد مطهري مورد استفاده بسياري از دانش پژوهان است و كمتر توانسته ايم جايگزيني براي كتاب ايشان پيدا كنيم.
طبس با 75هزار نفر جمعيت و 57هزار كيلومتر مربع مساحت بزرگترين شهرستان ايران و خراسان جنوبي است.
هم اكنون حدود سه هزار نفر در چهار واحد دانشگاهي و مركز آموزش عالي شهرستان طبس در حال تحصيل هستند.
طبس با 75هزار نفر جمعيت و 57هزار كيلومتر مربع مساحت بزرگترين شهرستان ايران و خراسان جنوبي است.
شهر طبس در 270كيلومتري غرب بيرجند مركز خراسان جنوبي قرار دارد. شهر طبس در 270كيلومتري غرب بيرجند مركز خراسان جنوبي قرار دارد.
سايت ايرنا خراسان جنوبي www.irna.ir/skhorasan
كانال اطلاع رساني : http://telegram.me/birjand
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفي* انتشار دهنده - عباسقلي اشكورجيري

سرخط اخبار استان‌ها