۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82507464
T T
۰ نفر
550 ميليارد ريال براي  ساخت جاده قزوين-كلاچاي اختصاص يافت

قزوين-ايرنا- مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي استان قزوين گفت: 550 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت جاده قزوين-كلاچاي از سوي دولت اختصاص پيدا كرد.

جعفر قزوينيان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به اين ترتيب قطعه ديگري از ساخت اين مسير به زودي از قزوين به سمت رودخانه شاهرود آغاز مي شود.
وي يادآور شد: در حال حاضر ساخت 26 كيلومتر از اين مسير با پيشرفت فيزيكي 6 درصدي همراه است كه با تخصيص اعتبار ياد شده در آينده نزديك شاهد تسريع در ادامه اجراي اين طرخ خواهيم بود.
مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي استان قزوين در ادامه به وضعيت جاده در حال ساخت قزوين-الموت-تنكابن اشاره كرد و آنرا از بزرگ ترين طرح هاي حوزه راه كشور دانست و گفت: اين جاده شامل چهار قطعه است كه 2 قطعه آن در استان قزوين و 2 قطعه ديگر در استان مازنداران قرار دارد و در مناطق كوهستاني و صعب العبور شمال كشور واقع شده است.
وي ادامه داد: قطعه نخست اين مسير از حصارخروان قزوين تا شهرك در الموت به طول 62 كيلومتر است كه اواخر سال گذشته 500 ميليارد ريال براي تكميل اين قطعه از سوي دولت تخصيص داده شد.
قزوينيان اضافه كرد: با ساخت يك تونل 700 متري در اين قطعه مشكلات زيست محيطي مربوط به اين طرح رفع شده و هم اكنون ساخت اين بخش از مسير با پيشرفت 50 درصدي همراه است.
مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي استان قزوين ادامه داد: با تخصيص اعتبارهاي لازم و مشخص شدن پيمانكار و با وجود صعب العبور بودن منطقه، پيش بيني مي شود تا 2 سال آينده اين بخش از مسير زير بار ترافيكي قرار گيرد.
وي با اشاره به مشخصات قطعه 2 اين مسير نيز گفت: اين بخش از جاده قزوين-الموت-تنكابن از شهرك تا انتهاي مرز استان قزوين با مازندران به طول 31 كيلومتر است كه هم اكنون كار ساخت آن با پيشرفت فيزيكي 35 درصدي همراه مي باشد.
به گفته وي، وجود هشت تونل در اين مسير، منطقه سخت كاري در ارتفاع بسيار بالا و فصل كاري محدود به علت سرما پيشرفت اين طرح را كه مشكلات اعتباري ندارد را با كندي روبرو ساخته اما پيمانكاران با تلاش فراوان در اين محدوده به كار خود ادامه مي دهند.
وي ادامه داد: مابقي اين مسير كه در استان مازندران واقع شده از پيشرفت 15 درصدي برخوردار بوده اما سال گذشته با رفع محدوديت هاي زيست محيطي، اجراي اين طرح با قوت تمام در اين استان نيز پيگيري مي شود.
قزوينيان وجود سه دهانه پل در قطعه نخست و سه دهانه پل در قطعه دوم جاده در دست احداث قزوين - تنكابن را يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد اين مسير ياد كرد و افزود: در حال حاضر شاهد مراحل پاياني عمليات ساخت سه دهانه پل اين مسير هستيم و به زودي نيز مقدمات اجرايي سه دهانه ديگر آغاز مي شود.
قزوينيان در پايان يادآور شد: در دولت تدبير و اميد به ويژه در سال گذشته و امسال اعتبارهاي مناسبي براي سرعت بخشيدن به دو جاده در دست احداث قزوين-الموت-تنكابن و قزوين-كلاچاي اختصاص داده شده است كه مي تواند در تسريع بخشيدن به اجراي اين طرح ها موثر باشد.
جاده در دست احداث قزوين-الموت-تنكابن به طول 148 كيلومتر قزوين را به استان مازندران متصل خواهد كرد كه با راه اندازي آن سالانه بيش از 100 ميليون ليتر در مصرف سوخت صرفه جويي مي شود.
جاده قزوين-كلاچاي نيز به طول 145 كيلومتر قزوين را به شرق استان گيلان متصل مي كند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدي** انتشار دهنده: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها