۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82491246
T T
۰ نفر

چهار طرح راكد كشاورزي در شهرستان سرعين فعال شد

۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82491246
چهار طرح راكد كشاورزي در شهرستان سرعين فعال شد

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي سرعين از فعال شدن دوباره چهار طرح كشاورزي و دامي راكد در اين شهرستان خبر داد.

محمد ابراهيم محمدي روز پنجشنبه افزود: اين طرح ها در اجراي اقتصاد مقاومتي همزمان با ابلاغ پرداخت تسهيلات طرح رونق توليد با هدف گذاري براي واحدهاي راكد و نيمه فعال رونقي دوباره گرفتند.
او اظهار كرد: اين طرح ها پس از اطلاع رساني و راهنمايي متقاضيان براي ثبت نام در سامانه بهين ياب به تعداد 16 طرح مورد تصويب قرار گرفته و موفق به جذب تسهيلات بانكي شده اند كه موجب ايجاد و تثبيت اشتغال براي 10 نفر شده است.
محمدي گفت: بدهي بالاي واحدهاي دامداري به بانك ها در سال هاي گذشته و عدم پرداخت توسط متقاضيان دليل اصلي پايين بودن جذب تسهيلات است.
او افزود: بعد از اخذ تسهيلات بانكي توسط متقاضيان و مجريان طرح ها اين مديريت با نظارت كامل و تهيه فرم هاي نظارت در سه مرحله ، تصاوير و عكس هاي مناسب از فعاليت و راه اندازي دوباره واحدهاي راكد و نيمه فعال و پيوستن دوباره آنها به گروه واحدهاي فعال شهرستان توانسته نظارتي كامل و شايسته بر اين موضوع داشته باشد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهادكشاورزي اردبيل، او اظهار اميدواري كرد با توجه مسوولان استان براي دامداري هاي سنتي متقاضي تسهيلات سرمايه در گردش تسهيلاتي اختصاص يابد تا شاهد دلگرمي آنها در ادامه توليدات دامي در روستاها در كنار رونق و توسعه اين توليدات باشيم.
سرعين در 27 كيلومتري غرب اردبيل قرار دارد.
در سال گذشته با حمايت هاي دولت علاوه بر اجرايي شدن طرح هاي اقتصادي مهم در استان اردبيل 240 واحد توليدي راكد از ركود خارج و فعال شدند.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده:عارف شيرزاد
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها